zzzzz <3

Något av det skönaste som finns är att sova. Att vakna på morgonen och kunna somna om igen om man vill, såå skönt! 
Som nu till exempel, jag har inte en massa läxor eller andra grejer jag måste göra, så jag kan gå och lägga mig i tid på kvällarna. Sen brukar jag ställa klockan på 8 eller nåt sånt (för att inte sova bort halva dagen, varje dag) och om jag är pigg går jag upp, är jag trött sover jag lite till. (för  det mesta sover jag lite till=) Att ha det så är helt underbart!! Sen kan man gå upp, äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Jag njuter så mycket jag bara kan! För såhär kan man ju inte gå omkring och ha det hur länge som helst.. =P

Annars inget jobb på gång än.. har skickat ansökan till eniro och vikarieförmedlingen, borde väl ringa dit nån gång som det sägs att man ska göra, och fråga hur det går min ansökan och så.. huvva =P Så har jag ju anmält mig på adecco och manpower.. och lämnat ansökan till några blomaffärer och djuraffärer, men det känns inte så hoppfullt. Men om jag inte får nåt av jobben jag har sökt.. jag borde ju söka nåt mer! Nån som har nåt  förslag vad mer man kan söka??

Jag har dock fått göra lite "praktik" kan man säga, har följt med på mammas jobb några gånger och spelat cello och fiol på babysången. Det är rätt kul =) man får lite inblick i hur det kan vara med ett sånt jobb.

Ikväll har jag stått i garderoben på kulturens hus, jobbat för orkestern Linda är med i, så snäll är jag :P Men det var ändå rätt skoj, och så fick jag gå in gratis och kolla på Norrbottens Kammarorkester, inte helt fel =)


 

Potatis

Nu i helgen har jag sett tre filmer! (duktigt för att vara jag :)
Igår tog vi upp potatisen från potatislandet. Det är som en härlig känsla, visserligen blir man lite trött i ryggen, men just själva grejen att där man satte EN potatis i våras finns det nu typ.. fem st! Det är naajs ;) Idag ska vi ut i stugan en sväng och plocka lite lingon och låta Manne springa i skogen.
Sen så har jag börjat sticka en halsduk. Och snart ska jag installera Rayman 3 på datorn. Hoppas det är kul.

Vilka stjärntecken passar ihop?

Jag har funderat lite på det här med stjärntecken och horoskop osv och undrat... Är det sanning eller bullshit? :-O

Det finns ju vissa karaktärsdrag som sägs vara speciellt för olika stjärntecken. Som att lejon ofta är väldigt dominanta, utåtriktade, självsäkra, kreativa, romantiska osv. På en sida står det "Du vet precis vad du vil ha och du använder all din energi och kreativitet för att få det." Tja, jag kan ju medge att jag inte alltid känner mig som ett lejon, haha.. Men visst finns det vissa saker som stämmer också. Och vem vet, kanske jag har en dramatisk lejonsjäl innerst inne? =P

Har kollat runt på lite olika (mer eller mindre seriösa) sidor där det står vilka stjärntecken som passar ihop. Till exempel
den här . Och så har jag snokat lite och funderat över folk som jag kanske varit lite extra intresserad av förr i tiden, som jag varit lite kär i eller kanske bara tänkt "oj vilken snygging"...=P Och kommit fram till att en majoritet, eller i alla fall drygt hälften av dom (beroende på hur man räknar..) är just vädurar. De sidor jag har hittat verkar ändå vara överens om att "lejon och vädur passar bra ihop". Så kan man ju fundera, är det en ren tillfällighet, eller finns det någon liten sanning bakom? Kanske jag faller lättare för vädurar än för andra? haha ;)

Har ni lättare att bli kär i folk i ett speciellt stjärntecken? Eller har det någon betydelse alls? Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tro.. I mitt fall verkar det ju stämma. Men varför skulle den månad man är född i ha någon betydelse för hur man är, och hur bra man passar ihop? Det känns inte så logiskt. Finns det nån förklaring? Fast allt är ju inte logiskt..

(ett tips för research är denna underbara sida www.birthday.se ;-)

Stockholm och gullig hund!

Hemma igen från Stockholm! Ids inte berätta allt i detalj, men det har i alla fall varit riktigt skoj! Linnea har lagt upp lite bilder från Sthlm i sin blogg, kolla där om ni vill.. ;) Helgen har bestått av mycket linedance, och även en del shopping. Det mest värdefulla "fyndet" jag gjorde var att jag köpte 3 väskor för 100kr på Bikbok, och en av dom kostade från början 1200kr! Vilket innebär en rabatt på ungefär 97%. Inte illa! woho, sån tur man kan ha;) Visserligen förstår jag att ingen skulle vilja betala så mycket pengar för väskan, men jag tycker den var snygg ändå=) Har också köpt 3 dataspel för 100kr (jag måste gilla det här med 3 för 100 =P) så då har jag nåt att göra om jag fortsätter vara arbetslös länge till hehe.. Jag har också köpt nya dansskor, som var jättesköna :)

Utsikt från båten där vi bodde

Och så har vi varit på musikal, My Fair Lady. Den var så himla bra!! Helen Sjöholm och Tommy Körberg är bäst!! Vi hade värsta bra platser också, dom billigaste på läktaren högst upp, men vi satt som på kanten, alldeles nära scenen, så man såg helt bra! (förutom bakre delen av scenen) Vi hade också bra utsikt över orkesterdiket, så kunde man till exempel se att vissa av musikerna satt och löste korsord när dom hade paus, haha =) Så har vi också sett en film på bio som hette "Barnhemmet". Den var så läskig och så bra! Den kan jag rekommendera!

Idag har jag varit och besiktat bilen. Det ni! Vuxet va? Fast det var ju inte så svårt..  Sen for jag förbi Djurmagazinet på storheden och lämnade jobbansökan, och så råkade jag stanna och shoppa lite på ÖB.. och sen till blomsterlandet och växtriket med jobbansökan (tyvärr verkar alla ställen jag varit till redan ha fullt med personal och inga planer på att anställa fler, men man kan ju alltid hoppas..! och nån gång borde man väl få napp.) När jag väl var i närheten gick jag också in på Skokanonen.. hehe. Där hittade jag ett par fina skor för 300kr :) Det knasigaste var att dom var strl39! Och passade perfekt. Jag som brukar ha 41, och ibland 40, men aldrig mindre. Dom måste vara väldigt stora i storlek. Det gör iaf inget för mig, för nu kan jag ju låtsas att jag har "små" fötter :D På ÖB köpte jag bl.a. garn (tänkte sticka en halsduk eller sjal) och en väggprydnad där man ska ha levande ljus, den var jättefin =) På djurmagazinet köpte jag en ny leksak till Manne, en mjukisdjur råtta som var jättegullig. Och Manne blev jätteglad! Så nu sköter han sin nya lilla vän med omsorg :)


Och han kan göra konster, se sista bilden vilken fantastisk hund, han balanserar råttan på huvudet!

Så, nu efter stockholmshelg och shopping på hemmaplan, är det nog snart dags att gå över till nåt slags saving-mode. Visserligen har jag fortfarande en del pengar kvar från sommarjobbet, men dom ska ju sparas och användas till nåt coolt.. :)

Mot sthlm

Är visst lite dålig på att uppdatera... jajja:P

Nus var skoj som vanligt! Jag var stämledare i cellostämman, vilket är lite läskigt och ovant (inte min favoritplats:P) men det gick väl ok i alla fall, känns nyttigt att prova på och det är faktiskt kul när man väl känner att man klarar av det och är säker på sin grej! (även fast det inte alltid är på det viset :P)

Annars fortsätter jag vara ledig om dagarna och söka jobb. Och det tar faktiskt rätt mycket tid att söka jobb.. i alla fall för mig:P Det är nog en kombination av att det faktiskt tar tid att få ihop en bra jobbansökan, och dessutom tror jag att jag är ovanligt seg på att göra det haha.. men då kan jag ju vara glad över att jag inte har så mycket annat för mig, så jag faktiskt kan ge det tid.

Ikväll far jag mot Stockholm! Ska dit och dansa linedance, det är "Swedish Open", en av dom största linedancehändelserna i Sverige. Det är både tävling och en massa öppendans. Ska bli så kul!! Jag ska inte tävla utan satsar bara på att ha det roligt, dansa och lära mig nya danser och titta på alla som tävlar hehe=P Så ikväll går tåget, sittvagn ner det blir lite jobbigt, men på hemvägen har vi sovvagn, det ska bli skönt. Den sovplatsen betalade vi bara 99kr för dessutom, eftersom vi bokade för 3 månader sen, grrreeeat!! =D

Tyvärr kan jag då inte fara till Framnäs ikväll.. hade hört att Baddabah skulle komma på besök! Det hade också varit skoj.. heheheeee...


Snart NUS!

ojoj, imorgon är det NUS. Det ska bli kul!! Känns som det var jättelänge sen jag var med, missade ju förra lägret och nu är det ju en massa nytt folk och nya låtar. Spännande. Och undrar hur det ska kännas att vara tillbaka på framnäs, fast jag inte går där eller har kvar lägenheten.. Men jag tror det ska kännas bra :) Har ju haft lite ledigt från cellon nu i sommar, men har försökt komma igång dom senaste veckorna och nu känns det ändå rätt ok. Styckena vi spelar var inte helt lätta på alla ställen, men jag tror det kommer gå bra ändå.. hoppas :P

Jag har börjat spela lite The Sims. haha, det är rätt kul. ( i alla fall innan man hunnit bli less) Jag har skapat en person som heter Cindy Glenn som har två katter. Nu är hon på semester, och väntar på sin drömprins som ska komma. hehehe...

Annars har Manne fått bada idag. dvs duschas och schamponeras, altså inte så kul som det annars kan vara att bada =P Så nu är han ren och fin, och nu ska han klippas!

Gratisträning!

I söndags var det gratisträning på Inpuls! Det gäller ju att passa på att gå när det är gratis, så slipper man betala dyra pengar =) Jag, Linda, Julia och julias kompis var där och testade yoga, funk, pilates och AfroPower dance. (men det var bara jag och Linda som gick på alla). Som "tur" var var  det bara halvtimmespass, annars hade man nog inte orkat :P Det var i alla fall jättekul, och allra roligast var Afrodansen. Woho! Där dansar man till afrikanska trummor och rytmer, det är svängigt och härligt :) När vi kom till Inpuls fick vi en välkomstpåse med lite olika grejer, en flaska vatten, en gainomax, m.m. och även gratis träning i en vecka. Yey! Så idag har jag och Linda varit på dansaerobic, och imorgon ska jag på Afropowerdance igen, längtar till det! Det var ganska jobbigt men det glömde man bort för det var så kul =)

Det är nästan så jag blir sugen att skaffa träningskort där. Att pumpa på gymmet är nog inte det roligaste jag vet, men det finns ju så många roliga träningsklasser! Och det är ju så mycket enklare och roligare att gå dit och bli "piskad" genom ett träningspass, än att till exempel fara ut och springa själv i regnigt och kallt väder.. Nackdelen är ju att Inpuls kostar, ganska mycket. Och springa själv är helt gratis.. Så frågan är om det är värt det. och kommer man hinna träna såpass mycket att det är värt det? hm...