Masssssage

I helgen har det varit NUS-läger. Det var skoj! och vi var sju cellister!  Inte så illa =) Kanske detta var mitt sista läger? Det beror på vad jag nu hittar på till hösten. Lite "skrämmande" är det dock när man börjar inse att jag är en av dem i orkestern som varit med allra längst! Och är en av dom äldsta.. jag säger bara OJ! Hur kunde det hända så fort, jag har liksom inte hunnit märka det, plötsligt är man veteranen i gänget =P 

Nu är jag i Umeå och masserar. Idag och imorgon är det kurs, "avancerad massage/idrottsmassage". Mycket lärorikt! Mitt huvud känns rätt fullproppat med ny information och nya grepp, men det är verkligen roligt och intressant!! Nu borde jag sluta äta glass (jag har lyxat med ben&jerry!:D), och läsa lite i massagepärmen. Om nu nåt mer får plats i skallen ikväll..

adios!

Tungur knivur?

För några dagar sedan började det droppa vatten i källaren, från taket. Det visade sig vara ett avloppsrör, mitt under köksgolvet, som hade gått sönder.. Vattenskada, yes! Så nu har vi under några dagar haft byggfolk och rörmockarfolk som har tittat, borrat, sågat, och satt nya rör. Unter tiden har vi inte kunnat hälla nåt vatten i avloppet i köket. Lite jobbigt med disken, vi har i princip fått diska i badkaret, haha. Nu är allting lagat, och ni anar inte hur skönt det är att kunna använda köket som vanligt igen! Plötsligt märker man hur mycket man egentligen uppskattar  fungerande vatten och avlopp i ett kök. Yepp.

Mitt problem nr 2 är (var) att ena dragkedjan på mitt cellofodral har slutat funka, den spårar ur hela tiden och går inte att stänga! Ingen risk att fodralet ska råka öppnas iof, men det känns ändå lite dumt att inte kunna stänga fodralet ordentligt. Alternativen var att antingen köpa ett nytt fodral eller byta dragkedja. Så idag for jag till Landelius symakeri i Kallax och lät dem titta på fodralet. Det skulle tydligen vara svårt att byta hela dragkedjan, men han klämde till den där själva grejen man drar i en aning, så den blev lite tajtare, och så började det funka igen! Så nu är cellofodralet "helt" igen, i alla fall ett tag till=)

När jag ändå var ute "i skogen" så tänkte jag gå en promenad med Manne, så han skulle få springa lös. Jag svängde in på en stugväg och gick en bit efter den. Men så hittade jag nåt läskigt! En kniv i ett träd! Bara mitt bredvid vägen sådär. Helt random! Det var lite scary... Usch, jag tittade mig noga runt omkring resten av promenaden.. tur att jag hade Manne =)


Nåväl, nu är det snart dags för NUS! Den här gången är det nya låtar, och en hel del nytt folk i orkestern. Ska bli skoj! =)

Hemma från sthlm

Nu är jag hemma igen från Sthlm/Riga! Kom hem igår morse, men är lite lat med bloggen. Det känns fortfarande som att marken gungar, efter att ha spenderat ett antal dagar på golv som rör sig. Men det blir mindre och mindre, som tur är. Det är ett lustigt fenomen det där. I alla fall har det varit en jättekul resa!! Det har blivit rätt mycket gående på stan, och mycket dansande på båten =) Rätt intressant faktiskt att dansa på en båt, med  tanke på att båten gungar och svänger = dansgolvet gör det också.. hehe. Så det känns som det kommer lite random uppförsbackar och nedförsbackar på golvet, trots att det är helt plant! Men det var väldigt skoj att dansa ändå=)

Jag har inte så jättemycket bilder att visa, de flesta bilderna föreställer typ Linnéa som äter, haha. Men, "äta bör man annars dör man".. Eller nej förresten, "man har bara tid att ta upp kameran när man sitter still.. och äter".
Några bilder finns på
Linnéas blogg.


Fika! och mat på Max. Och fika på max. =)


I Riga


Jag hittade en fin konsertaffisch. Dom verkar ha snott våran idé!

På tåget på väge hem hade vi sovkupé. Värsta lyxen =) Egen kupé! Och jag hittade en ny lucka!

Kolla! en till S13! =D haha. Med en "break glass hammer". Och brandsläckare. Och rökförbud. Och första hjälpen kit! Och en annan liten brassensemble där inne kanske? hmm.. lol... =P

Och nu bär det av...

... mot Stockholm! Nu väntar en tågresa, My fair lady, boende på en stilla båt, därefter en rörligbåt - med dans ombord: Lindedancekryssning till Riga! tjoho! Sen tåg hem från sthlm. Förhoppnignsvis hinns det med lite shopping också. Jag kommer hem på tisdag morgon. Det här ska bli spännande!

Jag är en vampyr

(Varning för musiknördigt inlägg)

Den här låten är bra:


Nu är ju kanske inte videon i sig så värst bra. Faktiskt rätt så kass. Men lyssna på själva låten! Lyssna på ackordföljden. Vet ni vad som är faschinerande med den?

För det första börjar den inte på tonikan. Och sen kommer den aldrig till tonikan! inte förrän efter halva låten!
Ackordföljden går D, Tp, S (eller hur?) Det är lite häftigt, att en poplåt i G-dur inte har med ackordet G förrän 2.11 in i låten! Eller hur! hehe. Det är som att man går och går men aldrig kommer fram. Visst känns det lite så, om man börjar dansa till den här låten går det inte att sluta för den bara fortsätter och fortsätter!
Jag undrar hur Frank skulle säga? =)

(Nu har jag talat klart för denna gång. Ni kan andas ut.)

Lillkillen

Grattis i efterskott till Manne som fyllde 5 år igår!

Trött eller?

Igårkväll släckte jag lampan strax innan 1. Funderade om jag skulle ställa någon väckarklocka men tänkte "nä det blehövs nog inte, ska ju inte göra nåt speciellt och jag vaknar säkert där vid 10 nån gång" Jag somnade, och sen vaknade jag, och tittade på klockan, och så var den 12.50! What, jag har alltså sovit drygt 12 timmar i sträck, utan att vakna en enda gång! Det är inte ofta det händer, inte ens för mig =P Men skönt var det =) Måste ha varit slut efter en dags snowboardåkning i Storklinten med Elina och Linnéa. Det var väldigt skoj!

Idag har jag räknat mina 50-öringar. Har samlat på 50-öringar nu några år, jag blev inspirerad av ett golv jag såg för en massa år sen, som var helt täckt med pengar och sen övertäckt med plast eller nåt. Jättehäftigt! Tänkte att jag skulle göra nåt liknande nån gång, men kanske inte ett helt golv, snarare typ ett bord eller så. På framnäs hade jag lagt ut dom på ett hyllplan i min bokhylla det tyckte jag var fint =) Nåväl, nu har jag i alla fall ca 1300 50-öringar (jag räknade inte alla, jag vägde dom, om ni undrar :P) Alltså 650kr.. Mamma tyckte jag skulle gå till banken och växla in dom, medans man fortfarande kan (visst ska man ta bort 50-öringarna snart?), men det tyckte jag var väldigt trist. Roligare att ha kvar dom väl? och göra nåt coolt av dom i framtiden. Jo.

Långfredag i skärgården

Pappa har föreslagit ett antal gånger nu i vinter att vi ska åka ut till Hindersön. Idag blev det äntligen av! Vi satte oss i bilen och åkte genom april-vädret över isen till Hindersön, där vi fikade våfflor. Riktigt mysigt var det =)

Bland annat såg vi denna fina skylt som tydligen hade väckt en viss munterhet hos ett gäng fransmän tidigare, haha. Och det kan man ju faktiskt förstå, för trots att det är ganska naturligt för oss så är det ju faktiskt inte på så värst många ställen i världen man kan borra ett hål i vägen och fiska där. haha..


Manne fick springa av sig på isen, han hade kul =)


Dagens roligaste bild blev nog denna:

Vad är det för kul med den här bilden kanske ni undrar? Kolla igen! Visserligen är Julia vanligtvis kort, och Linda är lång. Men nu ser ju Linda helt enorm ut, och Julia ser jätteliten ut! hahaha!! Jag vet inte vad som hänt, hur kunde perspektivet bli så.. Det ser ju ut som att Julia går typ till Lindas armbåge. haha! som Gandalf och Frodo...

På hemvägen byggde vi en underlig snögubbe, som råkade se ut som karamellkungen.



Imorgon bär det av till Storklinten, ska bli skoj! Jag hoppas på bra väder...

5200kr fattigare...

...och en massagebänk rikare. Tjoho jippiyey! =)



Såhär fin är den =) fast min är svart. Den på bilden matchar visserligen min blogg rätt bra. (Men det hade den svarta också gjort, för svart machar till allt.) Den bästa bänken man kan hitta! Så nu kan jag massera mer "på riktigt" här hemma! Och kanske börja ta lite betalt.. hehe.. =P

Ny frilla och Beethoven

Jag är en person som oftast tänker ganska mycket innan jag gör något. Funderar fram och tillbaka, vad blir bäst? Förutom när det gäller en grej: nämligen att gå till frisören. När jag väl får för mig att jag ska klippa mig vill jag helst göra det direkt, så snart som möjligt! Sent i torsdags kväll när jag åkte buss hem från Piteå fick jag en jättebra ide precis hur jag skulle klippa mig! Bäst att sova på saken tänkte jag, eftersom "jättebra" idéer man får sent på kvällen ofta ter sig en aning annorlunda i dagsljus... Men även på fredag var jag helpeppad! Så efter att ha fått min idé "godkänd" av Linda (som har ett rätt bra sinne för frisyrer, kläder, inredning osv... i alla fall ibland...) bokade jag tid hos frissan och for och klippte mig. Så nu ser min frisyr ut något sånt här. Blev faktiskt helnöjd! Kort bak, men med lugg. Här kommer några ego bilder:




I helgen har vi haft konsert med Luleå orkesterförening, 75års jubileum. Vi spelade Beethovens 9:a. Det gick bra! Efter genrepet känndes det lite sisådär för min egen del, känndes som att jag mörkar alldeles för mycket och sätter alldeles för lite.. Men det gick bättre på konserten. Fredrik Burstedt är verkligen en jättebra dirigent som får orkestern att prestera på topp! Efteråt var det middag för orkestern, jättetrevligt och gott var det! Det är verkligen något man borde göra oftare tycker jag, ofta blir det ju bara att alla sticker iväg direkt efter konserten, det är mycket roligare om man hinner samlas ett tag efteråt, och en middag sitter ju då perfekt, man får chans att fira att man gjorde en bra konsert, om den nu blev det =)
Efteråt fortsatte några ut på stan, och jag fick mig en lyxig drink på invit!


april dumma sill

Ibland känner man sig inte så smart. Till exempel om man håller i nånting man ska använda, går runt lite, och plötsligt håller man inte i grejen längre. Och den finns ingenstans utan är totalt borta! Det hände mig nyss. Jag höll i ett pannband, och plötsligt höll jag inte i det längre. Jag gick runt och letade och letade, ingenstans! Tillslut hittade jag det, jag hade det runt halsen... haha, lol.

Annars måste jag bara tipsa om tidernas bästa aprilskämt i
Kuriren idag. Jag tror jag aldrig någonsin har skrattat så mycket åt ett aprilskämt förut! hahaha! Och kolla vem som skrivit artikeln också... =)