Höstlov!

Den här veckan har vi höstlov på Framnäs, jag är hemma i Luleå. Av någon anledning känndes det här som ett väldigt välbehövligt lov ändå. Det känns så lyxigt att ha några riktigt lata dagar. Inte ställa någon väckarklocka.. =) Har sovit över 10-11 timmar dom senaste nätterna, så skönt! Och det finns en massa mat i kylen, och typ 4 olika grejer att välja på att äta till frukost =)

Nus lägret i helgen var skoj, och konserten i söndags gick bra  Det enda som känns lite trist nu är att det är såpass många som slutar nu efter det här lägret =/ Och det här var sista gången vi spelar dom här låtarna. Nåväl, det är ju många som fortsätter också, och det kommer nya roliga låtar =) (får man kalla det "låtar"? kanske borde säga "stycken"..=P)

Idag var jag på stan med Linda. Jag köpte bland annat en sån "hemlig påse" på ur och penn, för 25 kr. Det är så himla kul med såna påsar, så spännande att öppna och se om man har gjort ett fynd eller om det bara var skräp. Och även om det är en massa fula grejer så brukar det finnas nåt snyggt. Idag hade jag dock otur, det var 3 smycken med och ingen var någon höjdare. Det här var ändå det fulaste:

Ett armband, med plattor som ser ut... typ som kött. torkat renkött, eller gammal blodpuddig eller nåt sånt. Blä!
Någon som vill ha armbandet? Jag vill då inte! Ni får det helt gratis =)


saxkonsert

Ikväll hade "Absolut Sax" (en saxofonkvartett) konsert i aulan här på framnäs. Det var riktigt superbra! Ett väldigt blandat program, från tangomedley till bachfuga till super mario. För att avslutas med en technosvit =D
Dom hade en hel del "koreografi" inlagt, det var kul! Man blev väldigt glad av konserten. Alla borde ha varit där! Det var grymt =)

Annars är det nu bara en dag kvar innan lovet. Fast det blir ju inte riktigt "lov" direkt för mig, för imorgon börjar NUS! Det ska bli kul som vanligt =) Alltid skoj med symfoniorkester! Och det ska bli kul att spela i studio acusticum igen. Kom gärna och lyssna  på söndag kl 16. Så nu väntar en helg med mycket spelande, och mycket ätande! mmm, gratis frukost, lunch, fika, middag och kvällsfika! =)



Linedance och lite skum spelning

Uppdatering, yey..
Den gågna helgen har varit bra! For hem till luleå på fredag, och sen på lördag var jag på linedance på Western Farm i Boden, det var riktigt skoj! Robbie McGowan Hickie hette koreografen som var där och lärde ut danser. Oturligt nog var tyvärr min hjärna inte alls på humör att lära sig nya danser i lördags, så det gick sisådär men det var ändå kul, och så var det ju en massa öppendans också =)

Sen kom Anna och sov över hos mig från lördag till söndag, och på söndag for vi till nederluleå kyrka där vi skulle vara med och spela på gudstjänsten kl 11. Vi var där i god tid, strax innan 10, och hade tagit oss dit utan problem trots att det var ca 0 grader, blött/isigt på marken och saaben hade fortfarande sommardäck. Så om man nu ska se pessimistiskt på saken så kunde man ju vänta sig att något annat skulle gå fel, eftersom resan dit gick bra.. Och det kan man väl säga att det blev också, för det var ingen som tog sig in i kyrkan för det var något fel med låset! Det fanns tydligen också bara en ingång, alla andra dörrarna öppnades inifrån kyrkan..  Det kom även fler personer som försökte låsa upp, men det gick inte. Så vi fick gå och öva i församlingshemmet och sen var själva gudstjänsten i en annan stuga där bredvid, minns inte just vad den hette... Där var det trångt men väldigt mysigt, och vi fick packa upp i en halvmysko städskrubb med liten dörr:

Men själva spelningen gick bra, vi fick även vara med och spela på psalmerna vilket inte var planerat, men det gick bra och det var kul!

Sen for Anna tillbaka till Piteå igen och jag följde med Mamma och Pappa till Boden för att lyssna på "mässa för en sårad jord" Det blev en rätt lång dag, Pappa var ljudtekniker och skulle rigga före och efter, men det var det värt för det var hur bra som helst!! Jag hjälpte också till lite att koppla sladdar, det är en hel vetenskap i sig, men det kan faktiskt vara rätt kul att hålla på rigga och sånt =)

I morse tog jag bussen till framnäs och det har väl inte hänt så jättemycket spännande..
Imorgon har vi konsert med klassiska linjen i Öjebyns kyrka kl 19, kom gärna och lyssna!

Krokodil

Idag har vi spelat med framnäs klassiska linje på krokodil. Jag var med och spelade Hayden trio med Anna och Madelene på flöjt, det gick helt ok!

Imorgon har vi konsert med TG i hortlax, och så kommer Linnéa hit och hälsar på, och på kvällen ska vi och se Jill Johnson på Pite havsbad! =D yey det ska bli kul.

Dagens sämsta skämt:
I vilken tonart går en tonfisk?
Fiss(k) dur!

ha-ha-ha.....

Onsdag...

Yey! Nu har jag en tv! och jag har till och med fått den att funka! (med lite hjälp av Emir..) Trevligt trevligt :) Visserligen finns inte trean eller femman osv. men ändå. Förhoppningsvis det blir av att jag ser någon fler nyhetssändning än jag gjorde innan, det skulle verkligen inte skada... =P

Nu har jag också skaffat mig ett mer riktigt internet, ska vara med och dela på Mias och Markus trådlösa. Testade ansluta idag och det verkar fungera prima även fast det är några väggar emellan.

Ett ständigt återkommande samtalsämne på framnäs är ord och dialekter och sånt. Heter det plättar eller pannkaka? Uttalas det si eller så? Pumla eller julgranskula? För någon dag sen hittade jag ännu ett nytt ord att diskutera.. Jag sa att nånting var "grylligt", och de som satt bredvid mig var stockholmare. Dom hade aldrig hört ordet förut! Kanske man inte säger att nånting är grylligt söderut? Jag trodde det var ett ord alla använde, men tydligen inte ;)


Glömsk gratis tårta

Eftersom jag numera är "riktig pitebo" (dvs. har adressändrat till Piteå) så har jag fått några fina erbjudanden, bl.a får jag fara och hämta en gratis fryst tårta på coop =) Jag tänkte fara och hämta den idag, men dessvärre glömde jag rabattkupongen hemma, igen! Det var andra gången jag glömde, förra gången hann jag till dollarstore innan jag kom på det, men jag handlade lite där istället då så det var en trevlig tur i alla fall. Förhoppningsvis blir det tredje gången gillt, för nu tänker jag inte glömma den nån fler gång! =P Annars kan jag också gå och hämta ut två gratis fogsvansar, tvätta bilen en gång gratis på ok (om jag hade haft en bil), och en massa fler rabatter. Trevligt Piteå =)

Idag spelade rock&poparna (+några brass & saxar) på krokodil. Det var riktigt bra!! Åh, jag blir så sugen, jag vill också! Dom var jätteduktiga. Nu skulle det vara kul att spela nåt bara för nöjes skull, typ late night jam ;) (gamla framnässtråket, var är ni?)

Jag har gått på stan en sväng idag också, känns som det var länge sen sist. Köpte ett par jättesköna byxor, två tröjor, och ett par fingervantar.

Imorgon är det invigning av studio acusticum, jag är med och spelar på waves and symphonies (eller vad den nu heter) av Jan Sandström, den är lite skum, ska bli intressant att höra hur det låter när alla är med.. Vi repade i nya konsertsalen i onsdags, den var fin! coolt att taket går att höja och sänka, fick dock aldrig se när dom gjorde det.
Lite läskigt också, eftersom jag har för mig att taket väger 200 ton, och man fick tydligen inte vara där inne medans dom höjer och sänker  det.. Man kan ju undra varför, nån anledning måste det ju finnas.. känns lagom tryggt =P

Såhär  fint var det på framnäs i förrgår:


Maggie G!

Nu i helgen har jag varit i Umeå, på linedance med Maggie G! Det var riktigt kul, som vanligt när det är maggie =D
VI fick lära oss flera nya danser, men mina favoriter var nog "Guardinan angel" och "Dont push me".
Kolla på Linnéas blogg, där finns filmer där Maggie dansar irländskt.. Jag vill också kunna!!!
Jag sov hos Linnéa, och hann också träffa Elina och hennes nya söting Uno! Helt underbart gullig=)

Igårkväll var jag på special motionsdans, dom lärde ut 2 nya danser, som jag har försökt lära mig förut men som aldrig riktigt satt sig, så det var bra att få repetera dom. A gigolo var riktigt skoj! Just nu känner jag mig väldigt peppad på linedance, man blir alltid det efter Maggie =) Och nu kan jag flera kul danser som jag inte har hunnit bli less på än. yey!

Annars är allt väldigt vanligt idag. Har varit rätt duktig på att öva cello, men måste ta tag i pianospelet nån gång..