Sataa vettä!

Idag är det fredag. Vi har haft bruksensemble på morgonen, det var kul!! Jag spelade först trummor, sen bas och sen gitarr.  Och så har jag blivit stucken av en geting i fingret! =/ kände att det var nåt som flög och fastnade i mitt hår och så skulle jag ta bort det och så blev jag stucken! Så nu är mitt vänstra pekfinger svullet och ömt. Har faktiskt aldrig blivit stucken av en geting förut, i alla fall inte vad jag kommer ihåg. Sataa vettä vad ont det gör! Nu kan jag inte öva nåt idag.
Igår hade vi "gympa på grans" och spelade innebandy. Det var riktigt kul, och svettigt. hehe, det känns nästan som gamla goda tider :P På kvällen spelade jag, Ester och Virve trombontrio tillsammans, en intressant kombination med 2 cello + trombon, men det var kul =)

Nu i helgen ska jag stanna här på Framnäs. Imorgon ska vi till Jokkmokk med balkanorkestern, det ska bli kul! vi ska spela i en lappkåta på polcirkeln. spännande..

Till sist vill jag bara säga: satamaterminaali!


Baddabah har också en skola uppkallad efter sig!


2 första veckorna på framnäs har nu passerat.
I torsdags hade vi diagnostiskt prov i musikhistoria för att se om man behöver läsa grundkursen. Det gick... ja... man kan säga att jag definitivt ska läsa grundkursen!
På eftermiddagen började tvåornas nollning av oss ettor. Och det var, trots allt, något av det roligaste jag gjort på länge =D
Dom senaste veckorna har vi märkt av framnässpöket Baddabah som har lagt små roliga lappar i våra fack =) Vi blev beordrade att träffa Baddabah i foajen kl 15.57 iförda extremt oömma och fula kläder. Väl på plats fick vi se ett otroligt gympa pass med fiolen fitness team (eller vad dom nu kallade sig), vi har gjort en massa armhävningar, vi har haft ögonbindel på oss och gått omkring mellan olika stationer, vi har haft stafetter som var halvroliga att utföra men säkert desto roligare att se på, vi har ätit salladsmiddag i matsalen med tvåorna som alla var jättesnygga i festkläder och kostym. Sen fick vi ta på oss sopsäckar och så fick vi besöka brassrummet där vi skulle skriva en dikt till brassets ära och ha en uppvisning, vi har krypit omkring på golvet i slagverkshuset, vi har letat efter nycklar i gröt hos klassikerna, vi har besökt himlen och helvetet (och pratat med baddabah), vi har besökt jazzarna och deras talangtävling, vi har stått i bastun och sjungit och hoppat (behöver jag nämna att det var svettigt? men kul!), vi har varit hos rock och pop på frågesport och karaoke. Sen var det "efterfest" på strandgården, och då fick vi äntligen en 1:a runt halsen =)  
En ganska speciell och händelserik kväll som sagt. Jag har säkert glömt nåt. Men jag hade i alla fall svinkul! =D

Och jag har köpt SMASK DVD:n!! Vi var på rundvandring på musikhögskolan igår, dom hade tryckt upp 100 ex. och när jag gick och frågade på kårhuset fanns det bara 3 kvar, så jag hade tur, och nu är den min! Jag ska se den ikväll.

Hejdå