Vilka stjärntecken passar ihop?

Jag har funderat lite på det här med stjärntecken och horoskop osv och undrat... Är det sanning eller bullshit? :-O

Det finns ju vissa karaktärsdrag som sägs vara speciellt för olika stjärntecken. Som att lejon ofta är väldigt dominanta, utåtriktade, självsäkra, kreativa, romantiska osv. På en sida står det "Du vet precis vad du vil ha och du använder all din energi och kreativitet för att få det." Tja, jag kan ju medge att jag inte alltid känner mig som ett lejon, haha.. Men visst finns det vissa saker som stämmer också. Och vem vet, kanske jag har en dramatisk lejonsjäl innerst inne? =P

Har kollat runt på lite olika (mer eller mindre seriösa) sidor där det står vilka stjärntecken som passar ihop. Till exempel
den här . Och så har jag snokat lite och funderat över folk som jag kanske varit lite extra intresserad av förr i tiden, som jag varit lite kär i eller kanske bara tänkt "oj vilken snygging"...=P Och kommit fram till att en majoritet, eller i alla fall drygt hälften av dom (beroende på hur man räknar..) är just vädurar. De sidor jag har hittat verkar ändå vara överens om att "lejon och vädur passar bra ihop". Så kan man ju fundera, är det en ren tillfällighet, eller finns det någon liten sanning bakom? Kanske jag faller lättare för vädurar än för andra? haha ;)

Har ni lättare att bli kär i folk i ett speciellt stjärntecken? Eller har det någon betydelse alls? Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tro.. I mitt fall verkar det ju stämma. Men varför skulle den månad man är född i ha någon betydelse för hur man är, och hur bra man passar ihop? Det känns inte så logiskt. Finns det nån förklaring? Fast allt är ju inte logiskt..

(ett tips för research är denna underbara sida www.birthday.se ;-)

Kommentarer
Postat av: lacan

hmm lejon vädur.....nah

2008-09-18 @ 02:22:15
Postat av: Linnéa

Bullshit! :P

Postat av: Anneli

jag är då lejon ut i fingerspetsarna :)

2008-09-19 @ 20:49:26
URL: http://anaine.blogg.se/
Postat av: Ester

Jag tror att det blir som man vill att det ska bli. Alltså, tror man att det stämmer så kan man få det att verka som att det stämmer. Alltså det är bara manipulation.

2008-09-24 @ 17:12:46
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback