Helg igen

Nu har det gått två veckor på framnäs. En fördel jämfört med förra året är att det har gått mycket lättare att komma in i övningsrutinerna igen. Förra året hade man liksom aldrig haft en massa ledig tid varje dag där man skulle öva själv, så det tog ett tag att komma in i det hela. Tror det var först efter jul jag började skriva upp hur mycket jag övar, men nu började jag med det direkt och det känns bra =) En annan bra sak är att jag har kunnat öva rätt mycket och jag har fortfarande inte fått ont..! Vi har också börjat komma in mer i det vanliga schemat nu (som är ganska glest för min del), igår började "gympa på grans", spelade innebandy det var riktigt skoj! Hade också min första cellolektion, och var även på "öppen atelje" det ska nog bli en kul kurs att gå =)

En mindre bra sak är att "alla" är sjuka nu. Flera på framnäs verkar ha åkt på nån envis förkylning, och här hemma är Linda och Frida sjuka, och även Julia.. Jag är fortfarande frisk som en nötkärna, hoppas verkligen det fortsätter så...!

Ikväll ska vi förhoppningsvis fara ut och sova i stugan. Jag gillar att vara i stugan! Det är mysigt. Nu blir det verkligen helmörkt på kvällarna också, inte en massa gatlampor som lyser upp. Och så får man tända brasa och ha det trevligt, ha hur fula kläder man vill, gå ut och lukta på skogen om man vill, eller sitta inne och spela spel eller nåt. =)
Ha en trevlig helg!

Nästan som "gamla" tider

Nu har första veckan på framnäs passerat. Det har varit trevligt! Samma gamla framnäs, men samtidigt nytt. En massa gammalt folk som saknas ju!  Men man kan ändå på ett sätt se det som en mjukstart eftersom slutet av veckan känndes, i alla fall nästan, som gamla tider =) Anna R och Ester kom på besök, och på fredag även Ylva, och så var hela gamla framnässtråket återförenat! Yey! Vi övade på fredag em och kväll, och igår lördag hade vi en bröllops-mingel-spelning utanför Råneå. Det var riktigt kul att spela tillsammans igen! Och så tjänade man en liten slant, inte fel det heller. Jag hoppas det kommer nåt fler tillfälle för "framnäs fantastiska fyra" att återförenas nån gång i framtiden.

Idag har vi spelat med familjen på en gudstjänst på sundet, känns som lite "familjen von trapp"-varning, men det var väl rätt kul ändå. Vi fick många positiva reaktioner efteråt och det är ju alltid kul!

Idag känns det verkligen som höst ute. kallt är det! brrr... Jag ska nog ta fram vinterjackan. (Linnéa har fortfarande min höstjacka som jag glömde i hennes väska =P) Och nu är det helt mörkt på kvällarna också, så det är perfekt att tända levande ljus. Det är så mysigt, jag gillar levande ljus! Det blir ljust, och varmt, och så är dom roliga att leka med, lite för roliga för sitt eget bästa... Mer stearin åt folket! (eller nåt :P)

framme på framnäs

Nu är jag på framnäs! Och internet fungerar på min dator på rummet?! Det är inte alltid helt stabilt och försvinner lite då och då, men ändå, jag har internet fast jag inte har internet!!? Det är ju helt knäppt men suveränt =) Jag kopplad upp datorn, och vips fanns det internet på den. Altså sitter jag nu här och snikar på någon annans oskyddade trådlösa internet, mohaha.. undrar vems?

Annars har det hänt rätt mycket idag, vi sov i stugan inatt och på morgonen körde jag röjsåg vid vattnet och sen for vi hem och jag stress-packade och städade råttis bur. Sen for jag, Mamma och Frida till framnäs, och packade upp alla mina saker i min nya fiina lägenhet =) Jag tror jag kommer trivas jättebra! Men det känns fortfarande lite konstigt, jag har ju liksom varit här så många gånger när det har varit Annas lägenhet, och plötsligt är det JAG som bor här. Men jag tror jag vänjer mig. Det är en väldigt trevlig lägenhet i alla fall! Vi har också hunnit fara till Coop och storhandla (handlade för 700kr..) och ätit pizza från Äljest, mmm =)

Imorgon börjar skolan, så himla spännande, och nervöst, och kul det ska bli!

Vilken härlig dag!

Yeyyy! Nu är äntligen jobbet slut för i sommar. Så himla skönt! Inte för att det har varit nåt fel på jobbet, det är ju ett trevligt jobb, men efter 10 (egentligen 8½) veckors ogräsrensande, vattnande, röjande m.m och väckarklocka som ringer kl 6 varje vardag, så är det ändå himla skönt att det är över!! Den här dagen har nog varit den segaste på hela sommaren, men ändå en väldigt glad dag.

Och jag har köpt en dator nu! Jag är verkligen på bra humör =D Känns så kul nu att ha en helt egen, bra, snygg, perfekt dator, som jag har köpt själv för pengar jag har jobbat ihop. Den är bara min! Nu kan jag trixa med den hur jag vill (inte för att jag kan trixa med datorer så mycket, men ändå!), och den är betydligt snabbare och roligare och smidigare än den förra jag hade. Underbart!
Efter en hel del funderande blev det ändå
den här, tack Johan på jobbet för tipset, hittils är den helt perfekt =)
Såhär ser den ut:
Acer Extensa 15.4" iCM520 1/80
Nu skriver jag från min nya dator, med trådlöst internet, sittandes på sängen. wihii! =)

2=7?

tjohej!
Umeå trippen var trevlig, alltid kul med dans! Det enda som var lite trist att det var rätt få tävlande och rätt få som var där överhuvudtaget, men det var ändå kul =) Vi hann gå en sväng på noliamässan också, jag köpte såna där
crocs skor (fast dom var ju inte äkta..), som jag länge har tänkt att jag inte ska köpa, men nu köpte jag såna i alla fall..

Angående Umeå lokaltrafik så gick det sisådär. Det blev inga missöden, vi tog oss dit vi ville, men jag måste säga att den är lite knäpp ändå! Vi skulle åka från mariehem till Nolia, och tänkte att 7:an skulle bli bra eftersom den verkade gå hela vägen. Vi hoppade på bussen och när vi kom fram till Vasaplan bytte bussen plötsligt nummer till 2, så vi fick hoppa av i stan och gick sen till nolia, inte så långt iof. Nästa gång när vi skulle åka från Mariehem till stan tog vi buss nr 2 och tänkte hoppa av på vasaplan och sen gå, men plötsligt bytte den nummer till 7 i vasaplan och så kunde vi åka hela vägen! Och sen när vi åkte hem åkte vi med 7:an och då gick den hela vägen utan att byta nummer. Helskumt...

Förutom det är väl lokaltrafiken helt ok, speciellt med tanke på att det går 1 buss i timmen även på söndag, jämfört med 0 bussar på söndagar i Piteå till exempel.. Man ska väl tänka på att Ume har drygt 3 ggr så många invånare (?), men om det gick en tredjedel så många helgbussar i Piteå skulle jag vara nöjd!

Nu har jag även färgat blonda slingor i håret, det blev ganska mycket, men helt ok, känndes lite ovant först men börjar bli van nu. Och så har jag gjort hål i naveln, som jag har funderat på ganska länge, men nu äntligen gjorde jag det!

Dessutom: bara 2 dagar kvar på jobbet nu! Ska bli himla skönt sen att slippa stiga upp kl 6. Och snart börjar framnäs igen!! ska bli himla kul och spännande!! fast jag är lite nervös.

baj baj!


Gamling (?)

Då var man 20. Hur känns det? Jag skulle nog säga att jag känner mig ungeför likadan som jag gjorde igår. Enda skillnaden är väl att jag inte är tonåring längre, vilket iof kan vara lite skrämmande, och att jag får handla på systemet. (inte för att jag tror jag kommer göra det överdrivet ofta, men jag kan om jag vill =) När man är 19 är man tonåring, men när man är 20 är man liksom.. vuxen? eller? fast jag känner mig inte så vuxen..

Lite åldersnojjig blir jag ändå ibland. Speciellt när man tänker att nästa "jämna" tal man fyller är 30.. det känns så gammalt! jajja, man är väl inte där riktigt än, men tiden går fort. Och det går bara mer och mer utför har jag hört..  huu! Men man ska väl inte oroa sig för mycket.

Imorgon sticker jag och Linnéa till Umeå, vi ska på
linedance, det ska bli skoj! En massa workshops och sånt. Så får jag se Linnéas nya studentrum (och Elinas eftersom dom återigen ska bo granne, lite komiskt är det ;) Nu borde jag gå och sova, men är för seg för att ta mig från datorn, dessutom måste jag packa allt innan jag går och lägger mig och det är jobbigt. Håll tummarna att vi hittar i Umeå och förstår oss på Umelokaltrafik!

Kommer hem igen på söndag, om allt går som planerat :)


bild på begäran...

Här är min nya frisyr


När jag ändå håller på så får ni se några bilder från stensborg i söndags:

Lägg märke till hur Linda hoppar på fridas rygg.
Och vi hittade en träbit som såg ut som en saxofon. Det kan man kalla träblås!

(kan också meddela att det var länge sen jag hade så mycket träningsvärk som jag har idag)

friidrott och frisyr

Idag har det hänt 2 saker som kan vara värda att nämnas.
1. Jag har klippt mig. ganska kort, så det knappt går att sätta upp i en hästsvans. Även fast det känns lite ovant ännu så känns det bra, och jag är nöjd!  Alltid kul med lite variation, och det är egentligen ganska skönt att ha lite kortare hår. Bara det går hyffsat lätt att få bort håret från ansiktet om man vill, och nu går det med ett hårspänne (eller möjligtvis två) så det är bra =)
2. Jag har varit på friidrottsträning! för första gången på flera år. Jag följde med Linda på träning. haha, det var kul! Man blir nästan lite nostalgisk. (Hjälp, jag börjar bli gammal..)  Vi körde iaf längdhopp och några olika hoppövningar. Formen är väl inte riktigt vad den har varit tyvärr, jag är beredd på rätt rejäl träningsvärk, trots att träningen var relativt lätt. Men det var ändå kul, och träningsvärk är väl nyttigt.. =P

ljusblå himmel och mörkblå moln

Igår och idag har det varit rätt dåligt väder på jobbet. (hela sommarn egentligen..) Men i alla fall igår så regnade det hela dan, mycket! =/ Och idag har det regnat, varit sol, varit mulet, regnat en liten skur, varit sol, regnat en störtskur.. altså väldigt varierande väder, vilket medför att man måste hålla på byta kläder hela tiden, jobbigt! Eller när man tänker att "nu såg det ju ganska fint ut" och lämnar regnbyxorna, och sen kommer det den största regnskuren på hela dagen!

Såhär har himlen sett ut större delen av dagen.. dvs blå himmel och blå moln... suck!
image6

och såhär söt var Manne idag =)
image8