Bowling

Ikväll har vi varit och bowlat. Det är så kul med bowling! Man blir nästan lite beroende, vill bara spela mer och mer, och bara en gång till! Det var familjen minus Henrik plus Julia. Jag Linda och Pappa spelade på samma bana, första serien vann jag, andra vann Pappa. Det blev inga fantastiska poäng, men jag tog mig över 100 sträcket första serien, det är en rätt bra "ok gräns", om man kommer över det kan man iaf vara rätt nöjd. Vi hann precis börja på en tredje serie och få till detta fantastiska resultat:

Haha jag tycker faktiskt det var ganska coolt =)  Det var inte gjort med mening, bara Lindas och Pappas miss i andra slaget, men det är ju inte så lätt att i förväg bestämma sig för att slå ner 7 käglor...  Snyggt snyggt måste jag säga =) Nästa bild bowlar Linda, sen Pa&Ma.


Här kommer några bilder från måttsundsbacken där jag, Linda, Frida och Julia var och åkte skidor igår. Slalompremiär för i år, kul kul =)


Man kan ju bli galen för mindre

Satt just i källaren och övade cello, treklanger, denna gång hade jag kommit till tonarten Fiss. Hade precis kommit till fiss dim ackordet, och så börjar telefonen ringa (kan ju tala om att den inte heller ringer i fiss) Jag tänker någon borde ju svara där uppe, för jag ids inte svara nu, eller den som ringer borde sluta ringa. Men ingen svarar, och det fortsätter ringa i all evighet, jag bestämmer mig för att inte ge upp min fissdim skala för den dumma telefonen. Jag blir varm och irriterad, stackeln glider, skalan låter falskt och gnissligt, telefonen ringer och vägrar sluta, och jag vägrar svara. Det lät så vackert. Jag säger bara... Gaaaah! Man kan ju bli tokig för mindre! Det slutade med att jag tog paus, drog ur telefonen (det var säkert mormor, som jag pratade med nyss men det har hon glömt) och avreagerade mig på datorn. Sådär, nu känns det bättre =)

Det är jättefint väder ute idag! Nu ska jag gå över till G-dur skala. Betydligt trevligare.

Sportlov!

Nu är det sportlov. Skönt att vara hemma och lata sig, äta mat, umgås med familj, med mera, dock känner jag av fler nackdelar nu än jag tycker jag brukar göra när jag är hemma. Kanske är en orsak att jag inte riktigt kan lata mig med gott samvete eftersom jag måste öva inför sökningarna.. Jag har som alltid tänkt att jag söker bara på kul, tar det inte så himla allvarligt och jag är inte ens säker att jag vill gå musikhögskola till hösten. Så jag ska inte stressa upp mig. Ändå infinner sig en viss söknings-stress, man vill ju ändå göra sitt allra bästa på provet, och det skulle ju vara surt om man efteråt känner att "det hade kunnat gå bättre om jag hade övat mer, och jag hade kunnat övat mer men jag latade mig istället". Så det ska jag försöka undvika.

I alla fall så är det bitvis lite irriterande att man inte kan öva ostört när man vill (som man kan på framnäs), man måste anpassa sig efter en massa annat folk som också är hemma på sportlov, man kan inte stöka ner och städa när man känner för det, man kan inte göra middag när man vill, det blir mer att man måste anpassa övningen efter middan istället för att anpassa middagen efter övningen, vilket mest troligt leder till mindre övningstid. Fast egentligen ska jag inte klaga över att komma hem och äta "mammas mat", det är ju egentligen trevligt, det var bara det att just detta lov märktes lite extra tydligt att jag har blivit van (bortskämd?) med att bo själv och bara behöva sköta mitt eget..

I fredags kväll var Jag, Linda,
Anneli och Johan och såg "Sweeney Todd" på bio. Den var bra och det var bra musik. Fast den var lite skum och egentligen lite för mycket blod för min smak. Jag säger som Anneli, att man kan vara glad att man är vegetarian, hehe ;)

Igår var det linedance hela dan (från 10 till 10) det var nämligen Fun Competition i gammelstan. Det var skoj! Jag var med och tävlade, det gick bra, men jag fick ingen placering utan blev "delad 4:a" med alla andra som inte kom etta, tvåa eller trea. Jag är ändå nöjd, jag hade inte förväntat mig någon placering, och det känns ändå som jag gjorde så bra jag kunde. Det var kul att vara med i alla fall. Förutom tävlingen var det även rätt mycket öppendans, kul kul =)

Idag har jag haft sovmorgon, och slöat lite och övat en del. Vet inte alls vad jag ska göra resten av lovet, får se vad som händer. Tjolahopp tjolahej!

rolig snodd lista


One three hill eller O.C: har inte sett nåt av det.. :P
Ute- eller hemmakväll: Hemma. men ute nån gång då och då är ju skoj!
Sex eller mys: Mys
Salt eller sött: Sött. Fast om dom menar godis så är ju saltlakrits gotttt!
Lyx eller budget: blir nog mest budget för min del..
Sommar eller vinter: Sommar. Men vinter är också kul. Det är bra när det finns både och.
När är du Född: 1987
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Typ några gamla fula kläder jag hittade längst ner i min garderob.
Favoritresturang: hm.. nån med en god vegetarisk buffe!
Favoritfilm: Men det är ju svårt att välja. Men musikal och romantiska komedier är bra!
Drömväska: haha! ööhm... ett nytt cellofodral, räknas det?
Har du barn: Nej
Födelseort: Luleå
Smeknamn: Inget
Favoritfärg: Lila
Drömprins: Mr Darcy
Har du varit kär: Jo
Favoritlåt : Många!
Maträtt: pizza, tacos.. är lite olika vad man är sugen på
FavoritResemål: vet inte
Favoritblomma: vet ej
Tycker inte om: när Manne smiter
Senaste sjukhusvistelse: När jag sydde mitt råttbett.. för typ två år sen?
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: nån slags grå/brun/bech
Vad gör du när du är uttråkad: blir nog ofta datorn
Missbruk: godis är nog det som ligger närmast.. :P
Släkting som bor längst från dig: Kusinerna i USA
Vad retar du dig mest på: mig själv
Läggdags: oftast senare än jag hade tänkt för jag blir så lat.
Nagellack: använder jag nån gång då och då..
Husdjur: Hund och marsvin hemma i Luleå
Skostorlek: 40-41
Syskon: Henrik, Linda, Frida
Favorit pålägg: Ost
Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet vem skulle få dina pengar: nån djur/natur organisation
Vilket är det vackraste ordet: kommer inte på
Bästa bok du läst: minns inte
Är du Internetberoende: Jag kan sluta när jag vill! eller...
Favoritparfym: Ingen
Gillar du snö: Ja! oftast..
När köpte du något åt dig själv sist: hm.. var och handlade i måndags tror jag det var?
Vilken är din bästa egenskap: snäll? äh jag vet inte
Senaste pojkvännen: nej
Vilken film såg du på bio senast: Shrek 3 var det nog
Senaste köpta skiva: Tummel
Favoritgodis: mmm mycket! det ska vara min egen mix av lösviktsgodis. choklad, lakrits, surt..
Studier eller jobb: nu pluggar jag, typ
Innerstad eller liten ort: Liten ort
Favorit bloggar: mina vänner och bekantas bloggar

Skidor

Nu när ljuset börjar återvända även i den tidiga morgonstund bestämde sig jag och Mia för att fara ut på morgon-skidtur. Skönt! Vi for iväg kl7.Man känner sig rätt duktig, och kanske lite knäpp. Jobbigt att stiga upp, men det är det ju ändå nästan alltid. Föret var dock det sämsta jag någonsin har åkt på, vad jag kan minnas. Fördelen var att det var total avsaknad av bakåtglid (man kunde promenera upp för värsta branta backarna, med skidorna på). Nackdelen var att det även fattades framåtglid... Och bitvis fick man styltor under skidorna. Det var plusgrader och lite nysnö som liksom inte hade smält riktigt än. som sagt seeeegt före, men mycket trevligt ändå! =)

Intensiv och rolig vecka/helg

Den gågna veckan har jag haft rätt mycket att göra, det har varit rep och konsert med lule orkesterförening (vi spelade förklädd gud av Lars Erik Larsson), andra rep, konserter med tg, spelat på gudstjänst, bastubad, sökningspapper som ska skickas in, bestämma slutgiltigt vad man egentligen ska göra på sökningen.. har varit rätt mycket att planera och ha i huvet, men den här veckan blir nog lite lugnare.

På lördag kom Henrik, Frida, Pappa och Manne och häslade på en sväng eftersom henrik hade sökning till NUS och Frida skulle ta en harpalektion. På kvällen hade vi konsert med TG i hortlax, och på söndag hade vi konsert i Gammelstan. Jag spelade även ett solostycke på cello, det gick  bra, men bättre andra gången för då var jag inte lika nervös. Jag och Sofia spelade på gudstjänsten tidigare på dagen i gammelstan, därefter åt vi pizza och efter det for vi tillbaks till kyrkan där vi kunde öva ett tag fram till tg-repet, jag hann spela igenom mitt solostycke några gånger och sen hade vi stråkjam =D Det är bara helt underbart att spela i såna kyrkor! =) Så härlig akustik!

Har även hunnit med två möten med bastuklubben i helgen (plus några fler besökare). Bastu är mkt trevligt!

Det har ändå varit en väldigt bra helg, det är så skön känsla när något man gått och varit lite nervös för är över, och det gick bra.

Så är det nånting knas med mitt internet också (nu sitter jag på skolan) Det knasar för Mia också så vi misstänker riksnet...


Jokkmokk

Igår for vi med Framnäs Fålklårangsamböl till Jokkmokk. Jag for med den tidiga bilen, vi kom fram vid 3 och hann gå och titta lite på marknaden. Det var trevligt, har aldrig varit på jokkmokks marknad förut så det var kul att se. Dock var det väldigt kallt, jag frös om fötterna... Jag trodde mina skor var varma, men det var dom tydligen inte.. :P Jag köpte sockar, ull-sulor till mina skor (så dom skulle bli lite varmare), och 2 godisremmar.

Sen kl 9 på kvällen spelade vi i en hembygdsgård. Det gick bra, och var riktigt skoj! Var nog faktiskt en av dom roligaste balkanspelningarna hittills tycker jag =) Jag hade en egen mick på cellon, så jag tror jag hördes ibland till och med. Det var folk som dansade och folk som tittade på, alla var glada och verkade tycka det var bra så det var riktigt kul!

Efteråt fick vi fika, dom hade väldigt god morotskaka. Det gjorde mig sugen på ännu mer morotskaka, och jag kom på att det var rätt länge sen jag bakade det.. Så nu håller jag på baka morotskaka =)

Annars har jag haft sovmorgon idag, sen varit på en skidtur på isen med Anna-maria. Sen har jag övat ett tag, satt i s13 och släkte lampan, spelade utantill och beskådade en otrolilgt snygg solnedgång! Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, S13 och S14 är dom bästa rummen. (Och dom tillhör stråket! =P) Ikväll har jag varit på motionsdans på grans. Dags att slutföra den påbörjade kakan. Kom och smaka alla som vill!

HG konsert

Kanske dags för en uppdatering..

Kan ju börja med att berätta att skidturen i söndags blev av, vi tog oss över till andra sidan! =) Det var jätteskönt väder, vindstilla och några få minusgrader. Tog drygt 2h fram och tillbaka i ett lagom tempo. Naaajs...

Igår for jag till Luleå för att lyssna på broder Henkes "debutkonsert", som han hade som projektarbete, i lilla salen på kulturens hus. Det var riktigt bra! Bra låtar, mycket duktiga musiker, varierande program. Hade väl förväntat mig att det skulle vara bra, men blev ändå positivt överraskad. Hoppas jag inte låter för skrytig, men visst blir man lite stolt ändå..! Imponerad att man lyckades få ihop allting såpass bra ändå, är ju rätt mycket att tänka på, och att sen presentera och prata mellan låtarna och allt sånt... Jag hade inte fixat det =P Jag åkte på uppgiften att vara kameraman (eller heter det kamerakvinna om det är en tjej?) vilket jag inte har så stor erfarenhet av, men Pappa skötte själva inspelningen och kameran hittade focus av sig själv, som tur var.. =P Det var faktiskt riktigt skoj!

Efter en lite för sen kväll och lite för tidig morgon är jag nu tillbaka på framnäs, har gehör om 10 minuter.. Sen cellolektion. Och sen är det tacobuffé till lunch! mmmm smaskelismaskens gott =)

Lördag

Idag har jag sovit tills jag vaknade av mig själv. Det är helt otroligt hur skönt det kan vara ibland att sova tills man vaknar av sig själv, och sen kunna ligga och dra sig ett tag dessutom. Underbart!!

Sen har jag lyssnat rätt mycket på cellomasterclass, blev några timmar under eftermiddagen. Och så har jag övat litegrann. Sen har jag ikväll, hör och häpna, varit ute på joggingtur =) Var riktigt skönt faktiskt! Har hittat en ny runda man kan springa som är lite längre än den jag sprang i höstas. Det är som bra med rundor, för då vet man att varje steg är liksom ett steg hemåt, det är inte så att varje steg man springer bortåt måste man även springa tillbaka..

Ikväll har jag sett "Förnuft och känsla" som gick på 2:an. Den är så bra! hihi man blir bara så glad! Och sitter där och skrattar för sig själv. haha. Jag gillar såna filmer. Fina miljöer, fina kläder, kärlek, och det slutar alltid lyckligt. =)

Detta var min intressanta lördag. Imorgon har jag och Mia planerat att fara på skidtur och eventuellt åka över till andra sidan älven, till skidbacken. Få se om vi lyckas...