Några dagar i Sälen

Är nu åter i Uppsala efter en mycket värdig avslutning på "jullovet" (som vi egentligen inte får säga att vi har). Jag, Mari, Annika och Björn har varit i Tandådalen några dagar. Vi bodde i Maris släkts stuga i 4 nätter och hade det mysigt och trevligt! Vi fick tre härliga skiddagar (två dagar i Tandådalen och en dag i Hundfjället).

Resan har flutit på bra utan större missöden, men däremot har vi gjort en del mindre men ack så viktiga lärdomar av varandra. Bland annat hur man öppnar en förpackning hårdbrödmackor utan att använda en sax (lol Björn), hur man öppnar ett kakpaket enklast, och att det går att hälla ur en termos utan att skruva loss hela locket. haha! Och visste ni att man kan pluppa in kanterna på en gladpack-förpackning så plastrullen inte ramlar ut hela tiden? As-smart ju! Det visste inte jag. Sen lärde vi oss att om man är tre personer som bastar och springer ut och rullar sig i pudersnö och sen in i bastun igen, tre gånger, så blir det ganska mycket vatten på golvet i bastun! Tyvärr blev det Björn som fick ta smällen och städa där inne sen.. :P

Jag gjorde en viktig lärdom angående eldning. Jag skulle sätta igång en brasa och allt gick jättebra fram tills det började ryka in något kopiöst (trots att spjället var öppet) och jag i princip lyckades rökfylla hela stugan. haha, FAIL! Som tur var fanns det en mer eldkunnig person med i gänget som räddade situationen, det som krävdes var bättre drag i skorstenen d.v.s. mer värme i elden, så efter att ha eldat en drös tidningspapper blev det bättre. phew!

Och här kommer lite bilder:

Första dagen började dimmigt. Mari och Björn på slalomskidor...


...och Annika körde bräda!



Snart kom solen fram!



Resten av dagarna fortsatte vara soliga och ganska kyliga



Läskig pulka vid toppen av ena liften, det såg verkligen ut som att det låg någon i den (om man kollade från rätt vinkel)



Jag hittade en ny vägskylt till min samling!


Det fanns en pulkbacke bakom stugan där vi åkte en kväll. Snön var djup och fluffig, vi hoppade i den och var glada!

Snözombie Mari och Björn


Redo för en åktur med den snygga rosa pulkan...


...ned för super-mega-suicide-space-drop som efter ett tag bildades början av backen. Det avskräckte inte oss!


Här kan man tydligt se att några 20-23 åringar har varit framme.


Här i Uppsala regnar det och imorgon börjar skolan igen. Nya tag...

Kommentarer
Postat av: ank

SUPER-MEGA-SPACE-TRAVELLER-TO-THE... PLOCKEPIN!

2011-01-16 @ 21:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback