Ögonpotatis, trumpet och hår

Efter att inte ha bloggat på ett par veckor utlöser jag nu en blogg-bomb med flera inlägg i rad. Kul va!

Jag tänkte visa lite fina bilder!


För ett tag sen lagade jag lag linssoppa med potatis i. Det blev gott, men en läskig grej var att potatisarna hade ögon!!


Jag skalade loss några ögon och byggde en gubbe


Scary potatisskal! Kan man kalla sig vegetarian om man äter sånt här?!

En av kurserna vi läser nu är "Programmeringsteknik 1". Jag är defenitivt ingen stjärna på programmering men det är ändå lite intressant! Nu vet jag hur man med programmeringsspråket java får en turtle att gå några steg framåt, och så förstår jag ungefär hur ljud kan lagras digitalt! För att illustrera möjligheterna med denna kurs har kursboks-författarna(?) valt bl.a. denna bild på framsidan av kursboken:


haha! Jag undrar hur det där lät!

(För er som inte fattar det roliga, om ni varken har en bror som spelar trumpet, har försökt spela själv eller allmänt har satt er in i hur ett bläckblåsinstrument fungerar, kan jag tala om att man vanligtvis sätter munsstycket mot munnen och gör ett prutt-ljud med läpparna för att få ljud i instrumentet. Mannen på bilden verkar dock föredra att ha munsstycket i munnen. Han kanske tänkte äta upp sin trumpet, vad vet jag.)


Sist men inte minst tänkte jag visa vilken cool frisyr jag fick till för nån vecka sen genom att tvinna håret i knorvar efter att jag duschat och sen låta håret torka. Efterssom jag fått in sån bra snits på att slänga med håret kunde jag naturligtvis inte hålla mig nu heller! Som ni ser pratar jag i telefonen samtidigt som jag fotar mig själv, det är rätt bra multitasking det. Lägg märke till Shaun the sheep, mitt stackars mobilsmycke som svingas upp och ner av centrifugalkraften (eller kanske tröghetslagen, om man ska vara petig).


Tänk om man hade så fint lockigt hår alla dagar! och så många dubbelhakor!


Kommentarer
Postat av: Frida

HAHAHAHAHHAA SHIT vilket läskigt potatisskal!!! Hahahahhahaaaaa..

Postat av: Elin

Ja, läskiga potatisskal indeed! Men, det värsta är ju trumpetaren hahahahhahaa. Jag stirrade på bilden en halv minut och tänkte "oj. ...va? men.. har han verkligen...? jo... han har den i munnen... hahahahahahahahha!!"

2011-02-07 @ 12:19:27
URL: http://elinhood.blogg.se/
Postat av: Ester

Alltså jätteläskig trumpetare...

2011-02-09 @ 21:50:46
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback