Ett tips, lite klag, och besök

I helgen såg jag en jättebra film - Temple Grandin. Den handlade om en tjej/kvinna som har autism och tänker i bilder och har ett extremt bra minne för detaljer. Därmed har hon också stor förståelse för djur, och har doktorerat inom boskapsskötsel och har bl.a. designat slakterier som minskar stressen för djuren. Vilken hjälte! En fantastisk film, tänkvärd, inspirerande, gripande och allt möjligt. "The world is cruel, but we don´t have to be". Den finns att se på svt play fram till på lördag. Den riktiga Temple Grandin håller ett intressant föredrag om autism bl.a. här kan man se på det, ca 20 minuter långt.

Idag är det tisdag. Jag kan än en gång konstatera att elektromagnetism tydligen inte är min grej. Inte än i alla fall. (På omtentan kommer det vara min grej!) Just nu känns det ungefär som att ingenting riktigt är min grej. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra men ibland är det svårt att låta bli! Det känns som allting går alldeles för sakta in i huvet och för snabbt ut. Gwah.

Ikväll får jag dock besök av Sofie som ska söka till Falun och samtidigt hälsa på här i Uppsala. Det ska bli trevligt!

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag såg den också, helt otrolig film/människa!

(skönt fö att se att det inte är bara jag som får omtentor :p )

2011-04-09 @ 12:56:12
Postat av: snofi

det var mycket trevligt! tyckte jag iaf! hoppas du tyckte detsamma!:D haha, och hoppas att du insekten har slutat jaga dig!

2011-04-10 @ 17:18:14
Postat av: Elin G

nej insekten har jag inte sett till sen den attackerade mig där på natten, som tur är! ;)

2011-04-11 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback