En ledig lördag

Nu tänkte jag berätta vad jag har gjort idag. Dels för att jag känner mig lite duktig och dels för att jag har lite dåligt samvete för att jag inte har pluggat än och då känns det lite bätte om jag får poängtera vad jag gjort istället och kan få det att låta viktigt!

Dagen började med en nästan oförskämt lång sovmorgon. Sen har jag "vårstädat" mitt rum, dammsugit, tvättat, nya lakan, ställt undan vinterskor och hämtat sandalerna från källaren. Lite väl optimistiskt kanske, men snart kommer dom nog till användning! I den här korridoren har vi det ganska lyxigt för fönsterputsning ingår i hyran. Så igår fick jag mitt fönster putsat. Mina dammiga blommor har fått duscha av sig. Ingen gammal disk kvar. Mitt rum är helt enkelt lite mer fräscht nu!

Sen har jag märkt ut några olika springrundor på eniro.se. Där kan man klicka in en runda och se hur långt det är. Jag hittade ett träsk som hette "
kodöden". Det lät ju lite läskigt men nästan ännu mer spännande. Lätt att jag ska åka dit på utflykt nån gång!

Igår kväll blev det ett halvspontant besök till Västerås av alla ställen. Vi var några från spelmanslaget som spelade till dans på nån slags lajv-happening där. Skoj skoj!

Nu hade jag tänkt bli kompis med Euler och kanske beräkna nåt tröghetsmoment. Mekanik II, om ni undrar.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hey Elin,

Hade varit kul att träffa dig i Västerås var där på läger under helgen!

2011-04-03 @ 17:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback