tentor och helglistor

Igår hade vi första tentan för denna period: termodynamik. En trots allt rätt intressant, men frustrerande kurs, kan man säga. Tack vare generösa bonuspoäng från tidigare inlämningsuppgifter (som jag med liten marginal klarat) kan det ha gått vägen.. Och härmed är den tentan slutdiskuterad tills vidare!

Igårkväll och idag har jag avverkat ungefär alla roliga saker på min "saker att göra i helgen"-lista. Jag har sovit tills jag vaknade av mig själv, vilket blev drygt 12 timmar, gu vad skönt det var, jag har städat rummet (ja det var kul för det behövdes!), jag har lagat mat och bakat morotskaka! Och skrivit labbrapport med Therese och Malama, det var i alla fall en nyttig grej. Kvar på listan till imorgon är plugga MEKANIK (tenta på onsdag). Men det blir väl också jättekul eller hur? :D

Sen kan jag nämna att det är höst här i Uppsala, nästan vinter, det är minusgrader ute och det snöade igår! Träden är färgglada och vackra, men inte så jättelänge till. Jag har börjat använda långkalsonger, eldar stearinljus och tittar på min sköldpaddslampa som står i fönstret.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Låter som en skön helg. Minus pluggandet då :P Här har det minsann inte snöat ännu. Men löven har börjat trilla ner iaf :) Får se om vi får nån snö...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback