Folkmusik i Linköping

Om ni undrar om jag har något annat för mig än att äta lakrits-choklad så kan jag berätta att jag förra helgen var på Linköpings folkmusikfestival. Det var så kul! En väldigt intensiv helg med mycket spelande och dansande.
V-dala spelmanslag var med i "student-spelmanslag-VM", vi var grymt bra. Tyvärr vann vi inte, men vi hade riktigt bra arrangemang på låtarna, och väldigt roligt när vi spelade!


Workshop med Lisa Rydberg


Workshop med Olov Johansson från Väsen.

Jag lyssnade på en konsert med Malin Foxdal. Hade inte hört talas om henne förut, men hon var jättebra! Jag köpte hennes skiva, fick den signerad och passade givetvis på att ta en idolbild!!


Jag (alltid snygg på kort) och Malin Foxdal!

Jag tycker hon låter som en blandning av Jill Johnson och Helen Sjöholm, två av mina idoler! Och när jag tänker på det, ser hon inte ut lite som en blandning av dom två också?! :P


Helen Sjöholm och Jill Johnson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback