Kemi och webkamera

Jag har fått en webcamera! Det är faktiskt ganska kul. Tur att man har en pappa som tycker att kommunikation på distans via ljud och bild är en bra grej och förser sin dotter med sådana prylar ;) tack!

Förutom att ta fräcka bilder på mig själv kan jag även videokonferensa hem, vilket jag gjort via skype några gånger. Jag har bl.a. fått "prata" med Manne, haha han är så fruktansvärt söt för han får liksom inte riktigt ihop det, en bekant röst pratar med honom men är inte där! Jättekonstigt! Så han brukar stå där och vicka på huvudet fram och tillbaka och se väldigt konfunderad ut.

Annars är detta vad jag håller på med ungefär hela tiden:


cis-1,3-dimetylcyklohexan och koldioxid

Försöker lära mig ett och annat om organkemi alltså, det går sådär. Jag har köpt en molekylbyggsats, den är i alla fall ganska kul...

"Den ena molekylen passar som handen i handsken, den andra som handen i fel handske"

Kommentarer
Postat av: lacan

bygg omega-3 :P

2010-11-14 @ 10:10:09
Postat av: Linnéa

Coolt! Då kan vi videokonferensa så kan du få prata med Lilo också :P Jag har nämligen en webcam inbyggd i datorn :) Så kan jag visa dig runt här i våran lägenhet :P

Postat av: Elin G

lacan, jag vet inte om jag har nog många kol i min byggsats.. :P

Linnéa, jaa det finns mycket kul man kan göra med en webcam, och jag vill prata med Love också!;) Om jag inte hinner hälsa på er innan ni flyttar (??) nån gång i framtiden måste jag få en virtuell rundtur! hehe:)

2010-11-16 @ 00:18:36
Postat av: Frida

så du har utforskat webkameran nu! :D Då kan du ju skicka bilderna till mig :D

2010-11-17 @ 20:12:04
URL: http://unapinaporfavor.wordpress.com
Postat av: Elin

Ååh.. jag har också legat i sängen nu ikväll och byggt molekyler... vilket himla trevligt sätt att spendera en fredagskväll på, känner jag...

2010-11-19 @ 23:47:33
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback