disputationsmiddag och nu plugg

Igår var jag på disputationsmiddag! Egil i spelmanslaget hade disputerat i fysik och hade sedan fest på kvällen. Det var rätt många från spelmanslaget där. Vi åt en god middag, och sen blev det folkmusikspel och dans. Mycket trevlig kväll som man inte ville skulle ta slut!

Idag kör jag på intensiv plugg-repetitions-dag inför tenta i biogeo imorgon... Det mesta tycker jag egentligen är rätt intressant, det finns värre saker att plugga. Men ändå.. tanken på att jag måste kunna allt det här till imorgon är inte så kul! gaah!

Som vanligt när jag sitter och tentapluggar brukar jag komma på typ 100 grejer jag hellre skulle vilja göra. Nu skulle jag t.ex. vilja:

spela ännu mer folkmusik
dansa ännu mer folkdans
öva cello
spela och bli bättre på piano och gitarr
sjunga i stämmor
jamma
åka inlines
promenera i en skog
slösa pengar på stan
städa och sortera bland alla mina papper och grejer
paddla kajak
ha sommarlov
spela sällskapsspel
läsa en skönlitterär bok
baka
gosa med en hund
göra något oproduktivt
se på film
klättra i träd
sova tills jag vaknar av mig själv
gå på gröna lund
träna
gå på upptäcktsfärd
vara ute i solen
osv. osv.

men, nej.

Jag ska ligga på med piskan fram till på torsdag, då vi har sista tentan. Kör hårt, kör hårt... !!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ester

Kör hårt!!

Postat av: Karro

Haha åh vad jag känner igen mig! Håller med om allt på den där listan... Precis allt vad jag skulle vilja göra istället för att plugga fysik. Men vi har sista tentan imorgon så det är bara att härda!! Lycka till :)

2010-05-30 @ 19:47:10
URL: http://kaarooliinaa.blogg.se/
Postat av: Erik

Då var först tentan avklarat, det känns helt himmelskt bra. Och nu har min tid att lyxa till det, tvätta, plugga, städa lite. Mne jag måste säga att din lista får min att börja se fram emot min jobb semester, då kan jag jobba i en små stad utan massa annat omkring. Då kan man äntligen vila ut sig igen.

2010-05-31 @ 14:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback