hur svårt ska det va att se på tv

Ikväll tänkte jag se lite på tv för en gångs skull, nämligen en halvtimmes kortfilm som gick på tvåan, och den fanns även på svt play! Detta projekt har jag nu ägnat mig drygt 50 minuter åt, och lyckats se ca 10 minuter av filmen... Total fail. Jag blir så arg!

Tv:n började hacka, både bild och ljud, det går inte att se på, så jag gav upp innan jag blev allt för arg. Men vad bra tänkte jag, den finns ju på play! Det gick alldeles utmärkt ca 4 minuter sen stannade den, tänkte i hundra år, spelade 20s till, tänkte hundra år till, osv.. Frustration! Gaah!

Förutom "Manne som smiter" är "teknik som inte funkar", typ film eller musik som hackar, något som kan göra mig väldigt arg och galen. Kanske finns det vissa likheter, i båda fallen är det något jag inte själv kan kontrollera, och det känns som dom gör det bara för att jävlas med mig...  

Kommentarer
Postat av: lacan

Problemen löses genom att byta hund till katt, och pc till mac...

en annan sak som kan vara bra är att skaffa snabbare internet. also, om jag vore du så skulle jag dumpa tvn och fylla platsen med olästa böcker. du kanske har hört att i de flesta fallen så är boken bättre än filmen/serien. skaffa en sån:
http://www.amazon.co.uk/Pride-Prejudice-Vintage-Classics-Austen/dp/0099511150/ref=sr_tr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1279144778&sr=8-1

och en sån: http://www.ciao.se/Recept_pa_Milkshakes_Smoothies__807328 and you're set.

2010-07-15 @ 00:01:41
URL: http://blog.lacan.se
Postat av: Elin G

haha! :P tack för tipsen :D

Jag tror det var nåt vajsing med tv-boxern, och internetuppkopplingen.. Jag ser inte alls mycket på tv, just därför var det extra irriterande att när jag för en gångs skulle gjorde det funkade det inte. Och jag tror inte den filmen finns som bok. I övrigt håller jag med dig!

2010-07-16 @ 20:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback