Mat!

Okej, nu känner jag på mig att det kommer bli ett par mat-inlägg framöver. Där har ni nåt att se fram emot!
Har gått och klurat ett tag på "Variera din gröt", och "Elins tips till mystiska grytor", så håll utkik...

Först kommer dock ett till recept på något annat gott, nämligen raggmunkar!
Det lagade jag i förrgår, inspirerad av en klasskamrats matlåda. Det är enkelt och billigt och bra, men tog ganska lång tid att steka allt. Men gott blev det :)

Raggmunkar (4 port)

8 potatisar
1 ägg
2 dl mjöl
5 dl mjölk
1,5 tsk salt
lite peppar
matolja
lingonsylt

Skala och  riv potatisen på rivjärn.
Blanda ägg, mjöl, mjölk till pannkakssmet.
Pressa ur potatisen och blanda i. Salta, peppra.
Stek med olja i stekpanna.

Kommentarer
Postat av: lacan

minns du den där potatismosen du gjorde en gång? du kallade den potatismos suprise. häll i potatismospulver i vasken, fyll på med varmt vatten från kranen. suprise-delen är det som finns i vasken sen innan...

2010-02-25 @ 21:12:13
Postat av: Elin G

hahaha! =D jaa just det potatismos surprise, lol! Den och en massa andra bra grejer finns här =)

http://www.yttermera.se/student/att_vara_student/hushallstips.html

2010-02-25 @ 22:04:03
Postat av: Hanna

Oh, gott med raggmunkar! Har nog inte ätit det sen jag gick på gymnasiet (eller kanske grundskolan?!)... Måste lagas! =)

Har skaffat mig en ny blogg nu, så att Guldus får ha sin ifred ;)

2010-03-02 @ 14:15:46
URL: http://tjattes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback