Kemilabb och simma simma

Idag har vi haft kemilabb hela dagen, som handlade om titrering, syror & baser. Den var lång och lite jobbig, men ändå rätt kul bitvis, vi fick göra några lösningar i fina färger :) Det gick ändå helt ok, kunde ha gått värre :P Nu är det "bara" kvar att skriva labbrapporten from hell... suckelisuck.

Ikväll har jag varit och simmat, det var jätteskönt. Denna gång fick jag sendrag i "långtån", men det gick över efter att jag vilade ett tag så jag kunde simma klart så långt jag hade tänkt :) Två saker kan vara värda att nämna från mitt badhusbesök, dels såg jag en man som hade bland de minsta och tajtaste badbyxor jag sett, dessutom var dom helt vita. haha! inte så himla jättesnyggt:P Sen så satte jag personligt rekord i att crawla långt, jag orkade 20 längder i sträck, det är lite framgång ändå, förut blev jag heltrött efter typ 2. En sak jag verkligen gillar med centralbadet här i Uppis är att hela bassängen är motionssimmning, och det finns tre hastigheter på banor, långsam, snabb och extra snabb. Oftast väljer jag såklart extra snabb och slipper trängas med alla tanter och frabröder som simmar sakta :)

På vägen hem var jag jättehungrig, och jättesugen på färsk tortellini med ostsås med champinjoner. Så jag köpte det på folkes livs, och det var precis så gott som jag hoppades! Jag tryckte ett helt paket själv (!). Så nu är jag jättemätt och belåten, och orkar egentligen inte alls diska, men det måste jag..

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha brukar också få sendrag i långtån av kallt vatten. Både bassäng och utomhus. Lät väldans gott med tortellini, nu måste jag nog ta mig en nattmacka....

Postat av: Erik

Kul blogg du har här. Bra att veta att du har kemilabben gick bra. Ser inte fram emot den imorgon, kommer inte vara så där jätte kul kan jag tro.

Hur mycket är det att bada på central badet?

2010-02-04 @ 18:17:14
Postat av: Elin G

Det är ändå rätt dyrt på centralbadet, tror det kostar 50 spänn om man ska bada en gång.. men jag har köpt ett 10-kort för 390kr, lite bättre iaf :)

2010-02-08 @ 20:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback