fjärde gången gillt

Nu har jag slagit mitt rekord i att se samma film flera gånger på bio, har nu nämligen "råkat" se Avatar 4 ggr! Det känns det faktiskt helt klart värt trots allt, den är fortfarande så himla bra =) Det finns två andra filmer jag sett tre gånger på bio som numera har halkat ner på en stadig andraplats, det är "Phantom of the opera" och "Så som i himmelen".

Helgen var najs. I lördags var jag, Elin och Therese i sthlm över dagen och gick runt på stan, gjorde några fina rea-fynd, åt mat, fikade, och såg Avatar på kvällen, i sveriges största biosalong =) En riktigt kul dag! Söndag har jag städat, masserat, gått promenad, övat cello och pluggat (men inte så mycket jag hade hoppats hinna).



Imorgon ska jag öva Brahms klarinettrio i A-moll, tillsammans med Gustav (klarinettist i klassen) och Staffan Scheja!! När man är med i "akademiska kapellet" har man möjlighet att få hjälp av en lärare om man vill spela kammarmusik, och Staffan Scheja är gästlärare. Så nu får vi spela med honom! Helt fantastiskt jättekul, det är så bra så man tror inte det är sant =D

En sak som är mindre kul är att jag just fick ett brev från försäkrinskassan, som tycker jag ska betala tillbaka alla pengar jag fick i bostadsbidrag 2008, 4324kr! Jag hade tydligen tjänat för mycket under året och är därmed berättigad 0kr i bostadsbidrag. Jäkla skit! Det finns betydligt roligare saker jag hade velat lägga pengarna på.. visserligen har jag ju inte förlorat några pengar, men det känns bara lite smådrygt att betala tillbaka alltihopa såhär i en klump i februari 2010. En sak är då säker, jag har inte tänkt söka bostadsbidrag igen.. Hur ska jag veta hur mycket jag kommer tjäna under året? Jag vet inte vad jag kommer få för jobb i sommar? lite dryygt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback