shoppingtorsdag och genidragkedja

Idag har varit en bra dag. Jag lever nu för en stund i konsumtionens glada rus och i den härliga "efter muntlig redovisning"-lättnaden, dessutom mätt i magen på en massa godsaker. Kunde vart värre!

Vi hade matematisk-statistik-projekt-redovisning på förmiddagen och sedan ledigt. Då cyklade jag ut till IKEA för att äta lunch, återlämna två lågenergilampor jag köpt som slutat fungera efter kort tid, och handla lite annat smått och gott, som det brukar bli...

Sen for jag till "Lelles MC" (ja, du läste rätt) eftersom jag fått tips om en väldigt smart grej - "zlide-on" (http://www.zipclip.se/), en dragkedjegrej man klipsar på kedjan och så funkar den igen! Lelles MC var återförsäljera av denna genialiska uppfinning här i Uppsala, så lets give it a try tänkte jag, och efter att lite vilsen vandrat runt bland hjälmar och motorcykeldräkter ett tag fick jag hjälp och hittade till slut en dragkedja som passade och vips var jackan var lagad! Jackan happy igen, och även jag! :)

Sen shoppade jag loss på apoteket, bland annat ett par broddar. Tänkte att jag ska undvika att halka och krascha min cello om vi ska ut och promenera någon hal vinterdag framöver. Smart va!

Slutligen fick även en cd-skiva följa med mig hem, "christmas around the world". Jullåtar i lite mer latino/världsmusik-stil. Riktigt bra faktiskt! Kanske  blir man spyless efter ett antal genomlyssningar, men än så länge är det bra. Var ett tag sen jag köpte en cd-skiva... :)

En mindre bra grej är att jag är förkyld, har nyst typ 20 gånger idag och då snackar vi inte små atshi utan rejäla aaaaattssschhhhooooooooo!!! nysningar med skrämma-livet-ur-folk-potential, gu vad kul när man går på stan!

En annan mindre bra grej är att jag upptäckte att jag glömt betala hyran för december, vilket jag genast gjorde och sen såg jag... ojojoj, vad det ekar på kontot! hehe. Så kan det gå när man har roligt.

Kommentarer
Postat av: Erik

Kul att jackan blev lagade. Synd att veta att du är sjuk hoppas det går över utan större problem. Var försiktig med det en kompis var lite förkyld ena dagen andra dagen ligger hon på sjukhuset.

Erik

2010-12-09 @ 23:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback