Historien om min baklampa på cykeln

Här i Uppsala är polisen rätt duktiga på att bötfälla folk som inte har lysen på sina cyklar (tror man får böta typ 500 per saknad lampa?) vilket leder till att nästan alla har lysen på cykeln, vilket är bra.

Min fina baklampa till cykeln tappade sitt "röda plasthölje" på någon skumpig väg nån gång förra året. Det har dock funkat bra att använda ändå, trots att man kan se batterierna och de två lysdioderna direkt. Tidigare i veckan råkade jag dock tappa ett batteri under färd, och för några dagar sen tappade jag ett igen! Vintervägarna är för knaggliga (och Uppsala är värdelösa på att ploga men det var ju ingen nyhet). Hur som helst är det kanske inte så bra att sprida batterier kring sig i naturen, så jag satte mig och pysslade med lite eltejp och tepjade fast batterierna, jättefint. Men nästa dag tappade jag istället hela baklyset! Vet inte vart, men skulle gissa att det ligger i mitten av någon snöhög nu. Typiskt!

Kommentarer
Postat av: Sara

kanske är ödets sätt att tala om att det är dags för ett nytt lyse?;-) eller tomtens sätt att hitta på en ny sak till önskelistan?

Postat av: Elin G

ja, jag kan alltid skylla på tomten! det var hans fel! :P

2010-12-18 @ 19:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback