Åskväder, PDOL och junkön

Idag är det måndag och jag har passerat halvtid på jobbet. Mindre än 3 veckor kvar nu! Förra veckan var det helskumt väder. I tisdags var det åska, ett av de större åskoväder jag upplevt någonsin. Blixtar och muller i princip hela tiden, och det höll på oavbrutet i 1½ timme! galet! (Vi fick sitta inne och dricka kaffe).
Nästa coola väder inträffade sedan på fredag, då ett svinmörkt moln drog in över stan vid halv 8 på morgonen. Och det blev mörkt, verkligen mörkt! Som på natten, gatlyktorna tändes! Underlig känsla. Därefter åska och blixtar och störtskur. En skum men häftig upplevelse.

Fredag kväll var jag på PDOL. Jag såg början på Oskar Linnros, sen Salem al Fakir, och slutligen Lars Winnerbäck. Helnajs kväll! Oskar Linnros var helt ok, Salem al Fakir var jättebra! Lars Winnerbäck var över förväntan, jag är fortfarande inte helsåld på hans musik, men shit vilken show! Väldigt effektfullt och snyggt, härlig stämning och allt sånt =)


Linda och Frida på Oskar Linnros


Salem! In my heart!!!!!


Winnerbäck!


På lördagmorgon åkte jag och Linda med Kungsholm (turbåten) ut till Junkön där vi sedan spenderat helgen. Resten av familjen åkte ut på fredag. Vi hyrde en av de stugor som kommunen har där ute. Vädret var ok men inte strålande, det var lite regnigt på lördag, och det blev ingen tur till sandgrönnorna på söndag som vi eventuellt hade tänkt. Istället gick vi promenader och spelade spel och sånt trevligt. Och fikade och åt hela tiden.


På väg ut med Kungsholm


yeah....ööh


Vi hittade typ världens största myrstack! Stackars Linda och Frida som tvingades posera bredvid den...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback