Lulekalasande

Detta blev en helg helt i lulekalasets tecken som började med ett framträdande i kalaskyrkan med familjen i torsdags. Ett gratis kvällspass förvandlades till ett helgpass så sen var jag där både fredag och lördag kväll :)

Fredag sprang jag och Magda runt och hann se både Brolle, Miss Li, Hoffmaestro och The Ark. Det var riktigt skoj!! The Ark var superbra, inte mina största idoler men oj sån underhållning och bra stämning! =D


Brolle har blivit lite svår men mjuknade lite under konsertens gång :) Jag märkte att jag kunde fler av hans låtar än jag trodde.


Det är typ inne med rutiga skjortor!


Ola Salo är grym!

Det är egentligen ett ganska komiskt fenomen att man bygger staket runt en liten del av staden, och så betalar folk en massa pengar för att gå runt där inne och trängas. Fast det är ju ganska kul ändå. Kanske just för att det är ett lite udda fenomen, sånt brukar vara kul.

Jag blir dock lite irriterad på folk som t.ex. pressar sig framåt i ett tajt publikhav (man får väl va där i tid om man vill stå långt fram!) eller folk överlag som beter sig allt för drumligt i en publik och på så vis förstör en bit av min konsertupplevelse!

På lördag dag, med helt underbart väder, lyssnade jag på Bosse och bältornas män som var grymt bra som vanligt!! Efter nudelwook och linedanceuppvisning var det kväll igen och jag och Frida (syster) såg Melissa Horn, sen dansade vi lite på dansbanan till Shake (he-he), sen gick vi runt och glodde lite och åt sockervadd, lyssnade slutet på Petter och sen bytte jag sällskap till kusin Hanna och såg Twisted Sisters. Inte mina favoriter, men kul att se riktiga hårdrock-kungar in action. Kvällen avslutades med helgens godaste langos!

Frida kom fram till en intressant slutsats:
"Alltså.. när man går runt såhär, så kollar man typ efter två grejer:
1. Folk man känner
2. Snygga killar "

Jag fortsatte sedan med en iaktagelse gällande punkt nr 2. Ibland, eller rätt ofta, kan det känns det som jag tillhör lite fel målgrupp när jag står framför scenen och diggar. Inte för att det gör mig nånting, men ändå! Ofta omgiven av medelålders par (en bit bak) eller "fjortisar", typ folk mellan 13-17 år (längre fram). Det finns en hel drös undantag givetvis. Men ibland funderar jag, vart är allt folk i "min ålder", nånstans där mellan 20-30 år?
Jo, i öltälten! Ack, synd att jag inte tycker det är så himla skoj att sitta där.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback