Uppis!

Nu är jag åter i Uppsala, några kilo stabilare efter sommaren och relativt peppad :) Jag kom fram i morse efter att ha sovit ovanligt gott på tåget trots att jag är förkyld, som hör och häpna kom fram en kvart tidigare än väntat! Hur ofta händer det?!

Det känns både roligt, jobbigt och lite nervöst att vara tillbaka. Men mest roligt just nu, när jag sitter här i mitt fina rum :) År 2 börjar snart, vad kommer vara likadant och vad kommer vara annorlunda? Efter att ha lämnat familjens trygga vrå känns Uppsala som en större värld med mer folk. Mindre trygghet, mer äventyr :) chans till större ensamhet men också större gemenskap. Högre krav på mig, från omgivningen och från mig själv.

Efter att ha levt det goda livet ska det bli skönt att få lite rutin på saker och ting igen och jag ska försöka återgå till lite bättre vanor. En del kommer nog gå av sig själv, då t.ex tillgången på fika är något torftigare i mitt student-skafferi (jag ska försöka hålla det så också :P) Och så ska jag träna minst en gång i veckan. Simma eller jogga. Man vill ju inte bli svag!

Dagens mål är att
* Packa upp mina grejer
* Skaffa en ny cykel (min förra är paj och inte värd att laga)
* Handla mat
* Gå på faddertacksittning med tema finlandsfärja :D


Världens sötaste hund, han kommer jag sakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback