Jaha vad ska man rösta på sen då?

http://svt.se/val är en rätt bra sida om valet. Där kan man göra ett test för att se vilket parti man tycker likast :) Guuu vad bra tänkte jag, det är så svårt att veta vad man ska rösta på, kanske man kan få lite vägledning! Äsch, jag ska alltid vara så velig och hamnar "i mitten" typ hela tiden! Det går ju att se allt från 1000 olika håll, hur ska man då kunna bestämma sig??:P Jag vet att jag tycker grönt, men kan inte bestämma mig om jag tycker mer rött eller mer blått... Tyvärr vet jag inte om jag blev så mycket klokare på testet, där jag tydligen sympatiserade med ALLA partier (förutom pp och sd) mellan 51-63%... Ingen jättetydlig vinnare alltså :P  Men kanske hinner jag träffa någon vis person innan valet som får mig på bra tankar, och sen kan jag göra testet igen.. :)




Kommentarer
Postat av: Karro

Haha exakt så blev det för mig med! Lätt att veta vad man ska rösta på om man ändå är i mitten av allt....

Postat av: Ester

Prova läs deras partiprogram om du ids...

2010-08-22 @ 20:11:07
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Linnéa

Röst röd-grönt! Blåa blocket=Individualiserat samhälle. Röd-grönt=Solidariskt samhälle där man tar hand om varandra. Miljöpartiet är alltid ett säkert kort :) Jämställdhet, miljöfrågor och HBT-frågor är de viktigaste för mig så därför ska jag rösta på de. Och jag är lite rädd för KD... :P

2010-08-23 @ 19:34:55
Postat av: Elina

Ärsh vilken osis med testet. Själv har jag fått solklart röd-grönt på vartenda sådant test jag tagit :p



(Rösta på röd/grönt men inte på sossarna!)

2010-08-25 @ 23:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback