Karin Turesson!

De senaste dagarna har jag haft fullt upp. Det har varit mycket, men det har varit väldigt kul =) Vi har spelat stråkkvartett med Karin Turesson i Skellefteå och Luleå. Riktigt skoj var det! De hamnar under kategorin "konserter jag kan tänka tillbaka till och bli glad vid tanken" =) Och bäst av allt - det är inte över än! Alla ni som missade har chansen igen den 2 april kl20.00 i Acusticum, Piteå. Musikenstilen är någon slags vis-pop-jazz, sång, piano, trummor, kontrabas och stråkkvartett. Välkomna! 

Annars har jag varit lite smått upprörd över recensionen i Kuriren av Karin Turesson spelningen vi hade i Luleå. Recensionen var rätt så dryg tyckte jag! Den fokuserade på så konstiga saker. Man ska ju alltid ta recensioner med en nypa salt, och det gör jag också. Men ändå! Han tyckte bland annat att det var total brist på scenshow, vilket han har rätt i, det var inte mycket scenshow. Men vad hade han väntat sig? Sen påstår han att "När sju personer befinner sig på en scen och antingen står still eller sitter ner känns det förstås ganska statiskt." Vadå statiskt? Jag skulle vilja fråga honom hur många pianister, trummisar och stråkkvartetter han har sett, som stått upp under sitt framträdande. Inte så många skulle jag tro. Fast han kanske hade väntat sig något som  Alexander Bard eller Apocalyptica?Och något sådant var det naturligtvis inte tal om denna konsert. Som cellist känner jag mig en aning kränkt över detta uttalande!

Annars har det varit smaskelismask helg. Alltid kul med smask, nu fick vi även höra sången till låtarna. Jag kännde mig inte speciellt peppad att hoppa på bussen mot Piteå kl7.50 på lördag morgon, efter flera intensiva dagar, och konsert och därefter orkesterförening-rep kvällen innan. En sovmorgon hade suttit betydligt bättre. Men vad gör man inte för schlagern! =P

Melodifestivalfinal har det ju varit också. Och rätt låt vann!! Tjoho! Vilken rafflande omröstning det blev. Det var riktigt kul att se den tillsammans med andra engagerade musiker, som alla (typ) hejade på samma låt =)

Morgondagen blir spännande. Då ska jag vikariera som cellolärare! För första gången någonsin. Så imorgon ska jag åka runt i Piteås byar och ha några celloelever, he-he-he. Det känns faktiskt rätt kul. Mycket spännande. Vi får se hur det går. Det ska förhoppningsvis gå bra, men jag ska försöka ställa in mig på att även om det skiter sig så är ju inte det hela världen... =) Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback