Less på snor

Måndag igen, tredje jobbveckan påbörjad. Kallt och lite regnigt har det varit idag, huvaligen, jag saknar det varma vädret som man blivit van vid hittills ;) Dessutom är jag förkyld, det började med ont i halsen i lördag, förkyld söndag och idag är min näsa som en forsande kran, jag måste snyta mig typ varannan minut! (och det är faktiskt ingen överdrift) Min näsa som inte är van att gnuggas med snytpapper i sådan omfattning protesterar genom att bli röd och svidande, trots intensiv behandling med försvarets hudsalva. Jag kurerar mig med ingefärste och tvingar i mig bitarna av färsk ingefära, inte så himla gott, men bra.

Sen kan jag berätta att jag åter tagit upp mitt "psalmprojekt", som legat på is i sisådär ett halvår. Projektet går helt enkelt ut på att jag ska spela igenom hela psalmboken från början till slut, på piano. (förösker spela ackorden och lägga melodin på topp, jag vill bli bättre på ackord alltså). Jag började i höstas och hann nånstans till psalm 170, (yes, bara typ 630 kvar!). Om jag någonsin blir "klar" med projektet återstår att se, men det är rätt kul för man märker att man blir bättre allt eftersom, det är bara att plöja igenom liksom. Wish me luck! Eller förresten, wish me diciplin.

Förra onsdagen var vi några från kyrkogården som hade "after work" och spelade minigolf på golfängen, trevligt! Här kommer en bild på ett av kvällens skickligaste slag, nämnligen Petter som fick bollen att stanna precis där på kanten. Duktigt!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Stackarn :( Pröva Otrivin Comp.. både mot täppt näsa och rinnsnuva! Krya på dig!

2009-07-07 @ 09:25:32
Postat av: karro

Hej haha! Lät ju grymt med ett psalmprojekt måste jag säga, måste ju vara ruskigt bra om man vill öva upp ackordspelandet... Ska överväga att starta ett eget sånt.

Hörde att ni kommer hit nästa söndag, nice! Tyckte däremot att vi hellre borde ha åkt till er, men vi kan ju inte komma till er varje år, nån rättvisa måste det ju vara;) Men det är alltid så himla härligt hos er måste jag säga, får värsta sommarkänslan av det :) Vi ses ju då =) ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback