snöhög!

Återigen hemma igen. Helgen har varit bra! Jag har då först repat smask i Piteå, (kul att få hör alla låtar:), sen har det varit dom två sista dagarna på massagekursen i Umeå. Eller, sista och sista, nu väntar visserligen 100 timmars praktik, men det var sista vanliga kursdagarna.  Vad mycket man har hunnit lära sig ändå! Och vad mycket man har kvar att lära sig.. Manne har ju följt med också, det har gått bra, han var så duktig att åka buss :)

Idag har jag varit på musikhögskolan och spelat kvartett och haft cellolektion. Sen kom jag hem och var jättesugen på pizza! Jag funderade mellan att beställa pizza, eller åka och köpa fryst pizza.. Men sen kom jag på att man kan ju faktiskt baka pizza själv också! Så det gjorde jag. Och det blev jättegott =D

När jag gick från busstationen hem till mig vid halv1 tiden i tisdags kväll/natt kännde jag mig lite smågrinig. Jag hade sovit på bussen och var både trött och frusen. Väskorna var tunga och Manne ville stanna och lukta på varje kissfläck i 100 år men det ville inte jag. När jag gick längs Hornsgatan fick jag se alla snöhögar som bildats av vinden, bredvid vårat hus. Och dom var inte små! Dom var helt enorma! Tänk vilka kreationer som kan bildas av snö, av sig själv liksom..! Och sen var jag plötsligt på mycket bättre humör. Då insåg jag: Man blir glad av stora snöhögar! Det är häftigt med snö, som att hela landskapet blir inbäddat med vitt fluff!

  
Drivor på baksidan av huset..                                                och en snövall mot grannen.

Bara som en jämförelse..

Vinter och Sommar. Inte exakt samma vinkel, men samma flaggstång och samma träd. Andra bilden är från i somras och på den syns Linnéa med blåsigt hår och Elinas hund Uno!

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad härliga snödrivor!

Hoppas ni sparar lite tills jag kommer upp i påsk :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback