Som fisken i vattnet

Det känns som jag har blivit helt beroende av att fara och simma! Det är ju så himla skönt. Visst har jag alltid tyckt om att simma och bada, men jag har aldrig förr sett fram emot att fara och simma så mycket som jag gör nu för tiden. (Får väl tacka Anneli som drog med mig till badhuset i höstas=)

Det känns som jag har blivit värsta simnörden. Jag har till och med börjat använda badmössa! Idag var jag och simmade på pontusbadet efter lunch vid 1-tiden, först var det en skolklass där men sen blev det typ helt tomt så jag hade hela motionssimbanan för mig själv, helt underbart! Solen lyste in genom fönstrena och jag kunde nästan låtsas att jag var i thailand  eller någon annan stans utomlands(fast utan äckligt saltvatten och farliga fiskar och sjögräs och hajar). Det är ju bara helt underbart att simma, att vistas i tyngdlöshet. Lite som att vara uppe i rymden, men snäppet billigare. Känna vattnet strömma längs kroppen.  Det är också så kul när man känner att man börjar bli lite bättre, lite snabbare, och orkar mer. Jag försöker träna upp min crawl-teknik, det går sådär, men det går framåt! Först var jag helt död efter en längd. Nu orkar jag typ fyra! Och sen när man har simmat klart kan man ta sig en bastu som belöning om man vill. Naajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback