Alone

Nu har jag skjutsat familjen till flygplatsen, snart lyfter dom mot Thailand! Mamma&Pappas 50-års present till sig själva blev alltså en resa. Linda&Frida följer med, Henke är i lumpen, och jag hade ingen aning vad jag skulle ha för mig den här tiden när resan bokades, så jag fick bli hemma med Manne. Och så har jag ju massagekursen, den hade jag inte kunnat gå om jag hade rest iväg. Nu har jag alltså två veckor här hemma, alldeles själv..! Eller, inte helt själv, jag har ju Manne =) och Docka (marsvinet). Så nu är det bara för mig att njuta av vintern, medans dom andra solar sig och badar i havet... Jag menar, vem vill egentligen kapa våran fantastiska vinter och  trycka in  två veckors värme där i mitten? ehehee... Nä jag ska inte vara bitter nu =P Fatta skönt ändå, nu får jag regera i mitt eget hus! Jag behöver endast anpassa mig efter mig själv! (och så manne då). Och jag har fri tilgång till en bil. Jag kan äta och sova och göra allt när jag vill =) its freedom!

Detta innebär ändå en viss förändring av min vardag. Nu måste jag tänka ut själv vad jag ska äta till middag, till exempel. Hjälp, hur gör man det? =P nä men det ska nog gå bra. Nu är det inte heller någon som tar undan glaset eller tallriken jag glömde framme. Och inte någon som glömmer tallrikar och glas framme, som jag sen måste ta undan...Så det är ju fördelar och nackdelar med allt. Nu ser jag mest fördelar =) Det här är nog första gången jag bor själv i ett hushåll sen jag flyttade från framnäs. Så det känns lite konstigt! What, ingen hemma ikväll, ingen hemma någon kväll de kommande 2 veckorna?! Men jag tror det kommer kännas skönt, riktigt skönt, i alla fall till en början=) Och så får jag prova på hur mycket tid det egentligen tar att ha hund, när man bara är en person. Det kan vara bra att veta inför framtiden.

Kommande helg kommer bli ett äventyr. Först ska jag på smask-rep i Piteå, och sen ska jag vidare till Umeå och massera. Manne då? Jo han ska följa med! Det känns faktiskt riktigt kul att få ta med min lilla älsklingshund =) Dock kräver en tripp som denna lite mer planering än normalt.. Hoppas allt ska funka, att Manne ska sköta sig och inte skälla när han är själv, och att vi inte träffar på någon grinig busschaufför som säger att vi inte får åka med, osv.. Men jag tror det ska gå bra faktiskt =)
coolaste vovven :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Nä du har rätt. Han är ju speciell. Lol. En seg labradorhanne kanske inte är lika crazy :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback