Storkok

Ikväll har jag lagat en massa mat och bakat (och diskat..). Jag har kokat stora vita bönor, och puylinser. Gjort curry linsgryta. Gjort väldigt mycket "stora vita bönor-grönsaker-tomatsås"- gryta, bakat grahamsbullar, kokat lingonsylt, kokat bulgur, och gjort tigerkaka . Tror faktiskt aldrig jag har har bakat och lagat så här mycket mat på en och samma dag nån gång  förut..!  Såna här gånger är det helt otroligt underbart att ha ett eget kök! I love it! =D
Storkok är bra. Då kan man liksom passa på att laga mycket mat när man känner för det, typ som ikväll, och då är det riktigt kul att husera runt i köket. (och lika bra att laga mycket när man väl har skitat ner i köket.) Och sen alla andra dagar när man inte alls ids laga mat så har man mat i frysen. Great!


1. Mitt kök fullt med grejer
2. Grahamsbullar
3. Sylten rymdes precis perfekt i burken! snacka bra flyt!
4. Tigerkaka namnam
5. Jag invigde min kaffetratt. Det är "locket" till den, världens fulaste namn, Stabilo sughävert?!

Annars är det jättetrist väder. Det regnar. I Januari! Så får det inte gå till.. Nåväl, igår byggdes det iaf några snögubbar här utanför fagotten, det var skoj! =) Idag har dom tyvärr smält bort, men här är några bilder. Markus finslipade den orangeögda mannen med lömsk blick, det är ingen man vill träffa på en mörk natt ute i skogen... Dom andra två är hans barn. haha..


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha vilka fula gubbar! :P

Postat av: Ester

Måste hålla med Linnéa. Och Elin, du är på god väg att bli en fulländad husmoder:)

2008-01-17 @ 17:44:18
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Anneli

HAHA! vad roliga snögubbar! Duktigt av dig att pyssla med så mycket i köket, nu känner jag mig lite lat :P

2008-01-18 @ 14:50:48
URL: http://anaine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback