Nybörjarblås

Ikväll var det premiär för nybörjarblåset! Som för tillfället består av två flöjter, en oboe, en trumpet och en klarinett. Alla är mer eller mindre nybörjare på sina instrument. Jag tutade på "min hesa anka som kokas levande", även kallad oboe (som dom säger i "klassisk musik för dummies") Hahaha det var iaf riktigt kul =D Vi började med att spela arret jag gjort på spanien, och sen arret jag snott på love me tender. Ni kan tänka er hur det lät. (Det tog ett antal gånger innan vi klarade spela igenom en repris på spanien. Den som har provat vet att det inte är någon bra kombination att skratta och spela blåsinstrument samtidigt.=) Sen gick det faktiskt över förväntan! Vi tog oss igenom låtarna, trots att flöjtisterna var nära att svimma. Det gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle gå. Yeeey!

Annars har cello masterclassen med Frans Helmersson börjat på Framnäs. Så övningsrummen vimlar av sviiinbra cellister! aah! Kul med tanke på att det är kul att höra på såna som är riktigt bra, mindre kul med tanke på att jag inte är lika bra, hehe. Men ändå mest kul såklart =) Även fast det kan vara lite psykande när en masterclass cellist sätter sig i övningsrummet bredvid och spelar typ samma skala som man själv sitter och nöter, men dubbelt så rent och dubbelt så snabbt och en oktav ljusare... Äh, men det enda man kan göra är ju att fortsätta öva, även om jag aldrig kommer bli (eller ens vill bli?) lika bra som dom, så vill jag ju ändå bli så bra jag bara kan bli medan jag går här på Framnäs!

Imorgon är det fredag och dagen börjar med gehör kl halv 9. Dags att gå och lägga sig. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: lacan

hah! im going to go to that masterclass in a few years! youll see!

Postat av: Anneli

Japp, jag vet, ingen höjdare med skratt om man spelar blås :) Så synd att allt är så roligt!:P

2008-02-01 @ 07:34:34
URL: http://anaine.blogg.se
Postat av: Ester

Jag skulle då inte tacka nej, ifall jag blev erbjuden att bli lika bra som dem, utan att öva! Jag menar, det kan inte vara tråkigt att vara så bra.

2008-02-01 @ 10:28:47
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Elin

Ester, hehe, nej jag skulle inte heller ha något emot att plötsligt en dag vara så bra.. ;) Ju bättre man är
desto mer roligt kan man ju spela! Hm. Vi kanske skulle uppfinna ett piller man kan ta så man blir så bra?

2008-02-02 @ 23:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback