London & tillbaks på framnäs

Londonresan var lyckad. Vi hade det trevligt och hann med mycket!
Vi åkte först tåg till sthlm, sen vidare till London och såg fyrverkerierna på kvällen. Riktigt häftigt! Dom sköt från London Eye, så snyggt! Vi borde ha ett Luleå eye också att skjuta fyrverkerier från..  Det var väldigt mycket folk också, alla gator i stan var avstängda för biltrafik. Sen har vi varit på science museum (helt otroligt stort museum!) och sett 3D bio (så coolt, hur kan det funka??), ätit glass från burgerking,  varit på madame tussauds vaxkabinett,  varit på musikal, Lejonkungen, hur bra som helst! Tittat in på fortune & mason, besökt en musikaffär med otroligt bra musikhumor, promenerat i Hyde park, (vi bodde nåt kvarter norr om hydepark), shoppat, och ätit på en massa olika ställen.

Min lista på vad jag jag gärna skulle vilja hinna med var: Se fyrverier. Madame Tussauds. Musikal. Åka på övervåningen i en röd Londonbuss. Åka tunnelbana. Shoppa. Och det har vi hunnit, och mer därtill, så jag är helnöjd! =) Har lagt upp ett gäng bilder på http://eling.pixbox.se

Nu har framnäs börjat igen. Skönt att bo i sin egen lägenhet igen, och slippa bo 6 pers i ett rätt litet hotellrum eller i en tågkupe, även fast det såklart också kan vara trevligt! Men det är väl det ultimata, att det är skönt att fara iväg, och skönt att komma hem igen sen. Då blir det liksom dubbelt bra.

Jag har för tillfället en viss sökningsångest. Inte egentligen inför själva sökningarna, utan för vad jag ska söka, jag kan inte bestämma mig, jag vet inte vad jag vill. Suck! Är det nån vits att flänga runt till en massa ställen i Sverige och provspela, även fast jag just nu känner att jag nog inte kommer börja på någon musikhögskoleutbildning direkt till hösten? Ska jag nöja mig med att söka till Piteå? Ska jag försöka mig på musiker, eller nöja mig med att söka lärare? Vad ska jag göra med mitt liv? Ansökan ska vara inne senast den 10:e. Nåväl, det löser sig.

En tråkig grej är att råttis Hugo har somnat in för gott =( Han blev lite mer än 2 år och 7 månader. Faktiskt den enda råtta jag har haft som har dött hemma och inte hos veterinären. Så nu är min tid som råttägare över. För den här gången iaf...

Kommentarer
Postat av: Sara

Avis på London - och musikal!!! Fortfarande besviken över att Svansjön här på kulturhuset blev inställd, jag och sis skulle dit. Vad tråkigt med Hugo.. Men han blev rätt gammal för att vara en råtta om jag inte misstar mig?

Postat av: Anneli

Vad tråkigt med Hugo, men tyvärr händer ju sånt :(
Jag är ganska avis på det där med London och musikal, en i min klass ska till london nästa helg och OCKSÅ se på musikal.. hrm hrm... Men man får väl nöja sig med det man har :)

2008-01-09 @ 13:24:38
URL: http://anaine.blogg.se
Postat av: Ester

Borta bra men hemma bäst, det är så det ska vara. Och du vet ju vad mitt tips är angående sökningarna. Det är så länge kvar till hösten och då är det bra att ha många ingångar ifall man inte vet vad man ska göra. Så
om du orkar/har råd sök på flera ställen, och Malmö ligger ju nära Lund. Och vill du inte söka där så vore det trevligt om du ville du komma och hälsa på mig i alla fall:)

2008-01-09 @ 15:25:01
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback