Skidor

Nu när ljuset börjar återvända även i den tidiga morgonstund bestämde sig jag och Mia för att fara ut på morgon-skidtur. Skönt! Vi for iväg kl7.Man känner sig rätt duktig, och kanske lite knäpp. Jobbigt att stiga upp, men det är det ju ändå nästan alltid. Föret var dock det sämsta jag någonsin har åkt på, vad jag kan minnas. Fördelen var att det var total avsaknad av bakåtglid (man kunde promenera upp för värsta branta backarna, med skidorna på). Nackdelen var att det även fattades framåtglid... Och bitvis fick man styltor under skidorna. Det var plusgrader och lite nysnö som liksom inte hade smält riktigt än. som sagt seeeegt före, men mycket trevligt ändå! =)

Kommentarer
Postat av: Ester

Fel valla låter det som...Jag vet hur det känns! Men ni har det bra ni som kan åka skidor, själv befinner jag mig på en grönare plats på jorden.

Postat av: Elina

Ursh vad jobbigt. Hellre bakåt glid än inget glid alls.
Ni måste ju valla rätt ;)

2008-02-22 @ 12:03:12
Postat av: Elin G

hehe.. kan bli svårt att skylla på valla eftersom vi har vallningsfria skidor med räfflor under.. :P

2008-02-22 @ 18:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback