Lat lördag och Lulekalaset

Idag är det lördag och jag har haft en trevlig sovmorgon. Sen har jag varit i köket nästan hela dagen och växla mellan att äta, städa diskbänken, och sitta vid datorn.. Jag har lyssnat på sommarpratare på radio (idag med Svante Axelsson, generalsekreterare på svenska naturskyddsföreningen, riktigt intressant var det! lyssna gärna), och så har jag bakat negerbollar (chokladbollar?), och surfat runt på nätet. Inspirerad av några andra sommarpratare på radio har jag även blivit medlem i BOS Sweden, en organisation som stödjer arbetet för att rädda regnskog och orangutanger i Borneo, där skogen skövlas bland annat för att odla oljepalm. Gå in och kika på http://www.orangutanger.se!

Här sitter jag altså och uppdaterar bloggen, m.m. Istället för att göra sånt jag "borde", till exempel fundera på eller bestämma vad jag ska göra med mitt liv, eller i alla fall till hösten.. Eller så är det just det jag gör. Egentligen tror jag man mer eller mindre medvetet går omkring och funderar hela tiden. Och att rulla negerbollar är kanske bra terapi, vem vet? =P

Men i alla fall, planen hittills är nog att jobba (om man får nåt jobb) under hösten. Och NÅN gång ska jag "ut i världen", fast jag vet inte vart eller vad jag ska göra, om jag ska fara med någon eller fara själv. Som sagt, lite för mycket jag inte har bestämt än för att fara redan nu i höst känns det som. Och mer pengar är ju aldrig fel. Kanske hinner jag också bli ännu mer taggad att fara iväg någonstans efter en tråkig jobbhöst.

Igår var jag på lulekalaset. Jag gick mest med syster Frida. Vi såg först EMD (som var bättre än jag hade förväntat mig, Danny är ju faktiskt ganska kul :), sen såg vi lite av Ludvig Svartholm, och sen gick vi mot Etype. Där stod vi ganska långt fram, E-type är ju bra och det är kul med låtar man kan (och alla andra kan) och med pyroteknik och såna grejer :) tyvärr känndes det som ungefär hälften av tiden gick åt till att försöka att inte ramla, eftersom vissa tror man kan bete sig hur som helst i en publik.. till exempel kompisgäng som får för sig att "ja, vi tränger oss långt fram!" och på så sätt nästan välter hela publiken som redan står där framme. Jag blir lite irriterad, eller ganska mycket ibland. Vill man stå långt fram, är man där i tid, tycker jag. Kanske är trängsel och fulla människor som dansar omkring på större plats än som finns sånt man får räkna med i en publik långt fram. Men det är ju också där det är roligast att stå, flest som sjunger med och hoppar. Lite synd att det ska vara så tycker jag. Så nu har jag fått klaga på det! =P

Annars åt vi nudlar, försökte dansa bugg på dansbanan till "the ragges" (det gick sådär, vi måste nog träna lite mer haha) och såg slutet på Veronica Maggio. Det var en trevlig kväll =) Och det här blev ett ganska långt blogginlägg.


Vi hittade återigen denna vackra karusellman


E-type

Kommentarer
Postat av: Sara

Hade du roligt lördag? Vad blev det för artister i slutändan? Snart fyller du ju år btw... Ett år klokare! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback