Abba är ju bäst!

Helgen har varit bra, jag fyllde 21 år i lördags och det firades med tacos och marängswisch i stugan. Annars hann vi med lite blåbärsplockning, promenad med manne längs stranden och lite skogsfotboll med en badboll, en intressant sport.


Linda och Manne som tokspringer på stranden

På kvällen bar det av till Western Farm där det var säsongsavslutning. Det var mycket folk (nästan lite för mycket) men trevligt ändå! På busstationen träffade jag
Frida som också skulle hänga med dit =) det var kul och tur för annars hade jag varit "ensam" på farmen och väntat på Linnéa som fick stå 50 minuter i kö när hon kom dit =P Drängarna var där och spelade, dom var kul att se =)

Nu i och med Mamma Mia filmen, börjar ju Abba bli poppis igen. Deras skivor hamnar på topplistorna, osv. Jag är en av dem som på sätt och vis har återupptäckt Abba, dom är ju faktiskt helt otroligt bra! Det finns en anledning till att deras musik funkade för 25 år sedan, och fungerar fortfarande än idag, för det är ju så braa! Den senaste cd-skivan jag köpte var Abba- The Visitors, och den har jag lyssnat på flera varv. På den finns flera låtar från Mamma Mia filmen, som jag inte hade hört förut. Så gott folk, om ni inte har återupptäckt Abba än, gör det! ;)

Ett annat hett tips från coachen, är den smarta sidan www.chilirec.com
Man registrerar sig där, och så ligger den och spelar in en massa låtar från alla olika webradiostationer som finns. Man får ett visst utrymme på deras server där låtarna sparas, sen kan man lyssna på låtarna därifrån, eller ladda hem dom till sin egen dator. Det bästa av allt är att det faktiskt är helt lagligt, eftersom det är tillåtet att spela in en kopia av det som sänds på radio och använda för personligt bruk. Enda "nackdelen" är väl att det ibland kan komma med lite radiosnack *tjohoo du lyssnar på rix fm* eller kanske en bit av en annan låt, eller en halv låt. Men det gör ju inte så mycket =) Altså, en mycket smart sida, och ett bra sätt att hitta nya bra låtar/artister om man nu vill det. Rekommenderas att testa!

Kommentarer
Postat av: Frida M

Mamma mia filmen är helt underbar<3

å sound tracket nöts jämt hemma:)

2008-08-12 @ 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback