Konserter deluxe

Sista ansökningsdag för studera.nu är förbi, det fick bli musiker i Piteå som prio ett ändå. Fast jag har inte bestämt mig än om jag ska gå eller inte. Jag har bott hela mitt liv i norrbotten, och 5 år i Öjebyn. Jag trivs bra här, jag gillar riktig vinter, jag har familj och släkt här och kan gärna tänka mig att bo här när jag blir äldre. Men det finns ju en större värld. Och när man har det såhär bra, jag är frisk, rik (i förhållande till dom flesta andra i världen), och har växt upp i ett bra land, man har ju möjlighet att göra i princip vad som helst, kanske man borde utnyttja det? På vilket sätt vet jag inte än.. Jag tycker väldigt mycket om musik och vill alltid fortsätta med det på något sätt, men det känns som man borde vara säkrare på att vilja bli musiker innan man börjar utbildningen. När det är högskolan känns det som att det är mer "på riktigt". Jag har alltid hållt på med musik, men det har inte varit mitt enda intresse. Det finns mycket annat som också är kul..! Kanske kunde vara nyttigt att testa nåt annat ett år, tänker jag. Har man kommit in en gång borde man kunna komma in igen, även fast det nog kommer vara betydligt svårare om man inte går folkis och håller på med musik på heltid innan sökningen. Kanske hamnar jag i kassan på ica till hösten istället för att ge mig ut i världen, men det kan ju vara en erfarenhet också..

Samtidigt blir man lite peppad. Av alla framnäsare som ska börja till hösten, och alla trevliga folk som redan går på musikhögskolan. Alla duktiga masterclass cellister, och av att musik är så himla kul ibland. Hm. Den som lever får se vad som händer :P

Igår var det "konsertmaraton" kan man väl kalla det, först spelade Norrbottens kammarorkester och Göran Söllcher i studio acusticum (jättebra som vanligt!) Och direkt efter det hade cellomästarkursarna konsert i aulan. Så det blev nästan 4 timmar musik i ett sträck. Man ska då inte klaga =D

Annars håller jag på försöka bränna bilder till en cdskiva, vilket har lett till att datorn har hängt sig typ 4 gånger på rad. Jag blir knäpp! Vad är det för fel? Hm... Datorer är bra.. när dom fungerar!

Och snart far jag till USA! Ska dit med TG. Det ska bli så spännande, jag är lite nervös. Men så grymt kul ska det bli!! Det enda som är mindre bra för tillfället är att jag är lite hes/förkyld, i morse kunde jag sjunga lilla c vilket är ungefär en kvart lägre än vad jag brukar.. Får hoppas att det ger med sig.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hoppas du har mkt pengar nu när dollarn är så låg. Shopping!!! :D Synd att jag inte är rik, annars hade du fått smuggla med en iphone till mig:P

Postat av: Ester

Lilla C!!! Det är ju sjukt lågt, (ha ha, obs dålig vits). Vilken tur att du sjunger alt. Hoppas det blir bättre

2008-04-21 @ 23:32:10
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback