Mellandagar

Ett tag sen jag skrev nu.. men har man jullov så har man =)

Jag har återupptäckt en otroligt bra grupp: Rondo Veneziano.
Man kan väl på ett sätt beskriva det som uppoppad klassisk musik. Klassiska instrument plus trumset och elbas, typ. (Jag vet, en del tycker nog det är en gräslig kombination. Men jag gillar det!) Det är otroligt snygga melodier, lättsamt, svänigt, man blir så glad! Melodin växlar oftast mellan gitarr, stråk (ibland fioler, ibland cello), oboe och trumpet. Jag menar, hallå kan det bli bättre?!? =D
Här är ett smakprov på youtube.

Annars har jag mest tagit det lugnt, ätit en massa godis, läst lite bok.. Ungefär som ett jullov "ska" vara. Gäller väl att passa på att njuta medans man fortfarande går i skolan och har jullov.. Emir var här på besök igår. Idag ska jag, Elina & Linnéa se lite jane austen filmer. Imorgon blir det linedance i Piteå. På söndag bär det av mot London! =D Eller.. stockholm först, med tåg. Längtar =)

image39
Manne kan konsten att smälta in i en matta!

Här är några fler bilder från jullovet:


1. Manne fick en korvkalender i julklapp. Altså en tom chokladkalender med korv i luckorna. Han hade dock lite svårt att öppna lyckorna i rätt ordning...
2. Fin utsikt eller fin utsikt?
3. Vi lyckades, för ovanlighetens skull, ha en rätt snygg adventljusstake i år =)
4. Jag på julafton. Linda fick locka mitt hår.
5. Åka skridskor på blankis är härligt!

Kommentarer
Postat av: lacan

omg diggar frisyerna på bandmedlemmarna...eller så är det peruker..men ändå coolt

Postat av: Anneli

Ha det trevligt i London!
Kommer ni att sitta på nåt tåg på nyårsafton, eller är ni framme då?

2007-12-28 @ 18:09:07
URL: http://anaine.blogg.se
Postat av: Elin

Vi kommer åka tåg till sthlm, kommer fram på nyårsafton, sen flyger vi till london på eftermiddagen
så om allt går som planerat hinner vi se fyrverkerierna där =)

2007-12-30 @ 14:37:41
Postat av: Ester

Lycka till i London, Elin! Tråkigt att vi inte hinner ses medan jag är uppe. Men snön har jag ju i alla fall hunnit träffa nu. Hoppas vi kan ses nåt i Påsk! Gott nytt år!

2007-12-30 @ 23:47:16
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback