Fullt upp för tillfället

Tjohej!

Igår var det adventsamling i aulan och sen "frid-lufs dag", man fick gå runt och pyssla det var trevligt =) Jag gjorde två apelsiner med nejlikor i, (Aj min tumme!) en till mig och en till Siv, som jobbade sin sista officiella dag på framnäs igår =/ Så nu är hon pensionär efter att ha jobbat 42 år på framnäs. Det är rätt coolt.

Sen hann jag fara och lyssna på Bosse som spelade sina låtar på krokodil, det bjöds på låtar om bland annat lastbilschaffisar, frukt, bältdjur, med mera. Riktigt bra! =)
Kl 15 var det rep inför jazzkvartett inspelning, (som vi har haft idag) och sen hann jag precis tillbaka tills vi skulle sjunga med kören som välkomst-underhållning på "Framnäs salonger". Framnäs salonger är tänkt att vara ungefär som Wallmans salonger, middag med underhållning. Det är nytt för i år, typ det största projektet på framnäs den här hösten.. Sångarna serverar och underhåller under själva maten, sen spelar jazzarna på fikat, och sen spelar pop&rockarna efter det, och då får alla komma och lyssna. Tror det blev riktigt lyckat! Jag hörde pop&rockarna igår dom spelar superbra!

Idag steg jag upp tidigt, känndes det som, tröttelitrött trött... (så farligt var det egentligen inte, klockan ringde kl 8) och for till mhsk för jazzkvartett inspelning. Det var ljudteknikerna som skulle lära sig spela in jazz, och så behövde dom en stråkkvartett. Förutom stråket var det bas, trummor & gitarr. Vi hann spela in 2 låtar. Riktigt kul var det faktiskt! Trots att det alltid blir en viss "väntetid" när man spelar in saker i studio.. som Kristina sa, "teknik är bra! När det fungerar..." Stämmorna var lite knepiga på sina ställen, (jazziga rytmer och bförtecken och sånt), och man är ju inte direkt van att spela jazz.. men tycker ändå det gick bra =) Skulle vara kul att göra om.

Sen har vi spelat med balkanorkestern innan framnäs salonger, det är samma grej med framnäs salonger ikväll som det var igår (förutom att kören byttes ut mot balkan) Det gick bra! Fast jag var tyvärr enda stråket, men jag hade i alla fall en mick så jag hördes rätt mycket ändå, för ovanlighetens skull.. =) Och jag spelar solo på en låt! Det är läskigt, men samtidigt kul.

Hm. Nu ska jag städa, och dammsuga, och julpynta. Nu känner jag mig rätt sugen på att städa faktiskt, inte så ofta det händer.. så det gäller att ta vara på dom tillfällena ;-) Sen ska jag nog gå en sväng till matsalen shaka loss till pop&rocks svängiga musik. yey.

Kommentarer
Postat av: lacan

palla festa två dagar i rad :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback