Sandgrönnorna i present

Idag har jag och Mamma varit ute på den fantastiska ön Sandgrönnorna! Vi klev på båten kl 11, tillsammans med en klar majoritet fågelskådande människor, och kom tillbaka kl 19. Det var Laponias enda tur dit ut nu i sommar, och jag fick båtturen i födelsedagspresent. Bra present! Något som var extra kul var att Linda jobbade idag, hennes sista arbetsdag på båten :) Något som var mindre kul var vädret, det var nämligen spöregn och blåst, till och med lite åska, när vi gick av båten och promenerade runt på ön. Men som tur var klarnade vädret upp och man hann nästan bli halvtorr innan båten fortsatte vidare hemåt :)


Laponia


blöta byxor efter typ 5 minuter


Stormvindar höll på ta livet av mitt paraply


Guidad tur, härliga förutsättningar!


Omväxlande väder, det klarnade till slut!



Regnbåge


Tjoho! supernajs dag! Om man får fara ut till sandgrönnorna en gång om året lever man lycklig resten av livet! kanske :)

Förra året hade vi också en fantastisk dag på ön. Har ni chansen att fara dit, far dit!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket fränt paraply! Kanske får ta mig ut till sandgrönnorna något år framöver då!:-) Ses ikväll!

Postat av: Hanna

Dit får man se till att fara, låter mysigt:) otur med vädret bara!

Grattis på födelsedagen och ses ikväll =) kram!

2010-08-09 @ 13:58:29
URL: http://tjattes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha tack för youtube klippet! Så mongo att det va kul!! =) Eller så är jag helt enkelt bara liiite för trött? /Hanna

2010-08-09 @ 23:13:43
URL: http://bondflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback