folkepalt

På tal om folkdräkt, så skulle jag skriva ordet folkdräkt i ett SMS. Min mobil kände dock inte till det ordet, utan ville hellre skriva "folkepalt". hahaha.. vad är det?

Balen var i alla fall riktigt najs! Jag hade några riktiga blommor i håret hann gå från fräsch till vissen till i princip torkad innan jag tog av den. Det får väl ses som ett gott tecken?! Jag vet inte vad jag har för "vara vaken många timmar i sträck"-rekord, men jag tror att jag i alla fall tangerade det under den gågna helgen.


En tidig lite blåsig söndagmorgon i folkdräkt, något som inte inträffar allt för ofta:)

Annars är det nu sjukt intensiv tid, med massivt plugg, labrapportskrivande och orkesterrep om vartannat. I helgen har vi konserter med kapellet, i Västerås på lördag och Uppsala på söndag, kl 15. Välkomna! Det blir musik av
Brahms och Mahler, kommer nog bli fint! På måndag är det tenta, det kommer däremot bli ett skämt.

Annars smider jag lösa planer inför sommaren, som faktiskt ser ut att bli LEDIG! Förutom att lata mig har jag tänkt mig försöka ta mig iväg på en "Sverigeturne" och hälsa på lite folk! Kanske besöker jag just DIG! :P

Totalt "ledigt" kommer det dock inte att bli, jag och elektromagnetismen skall nämligen inleda en het sommarromans. åh, vad mysigt det ska bli!


ballt

Jag: Jag ska på vårbal i helgen!
Linda: Vad ska du ha på dig?
Jag: folkdräkt!
Linda: våtdräkt?

videoskype

Skypade hem igår, och se vem jag fick prata med!


den flög sin cos


Nu är det typ två veckor skola kvar. Och var är pluggmotivationen? damn, its gone!

My dear friend

Här kommer en liten hyllning till min kära cello. Vår relation har varit ganska bra igår och idag! Orkesterrep igår och folkmusik ikväll. För tillfället är vi ganska tighta, vi trivs bra ihop och jag vill hellre öva och spela än att plugga just nu.


Cellon i love you! Bilden är från framnästiden.

Jag hittade ett gammalt inlägg där om min cello/mr Darcy
här.

En flott ask!

Jag ligger lite efter med uppdateringarna här märker jag. Jag har hunnit vara i Polen med spelmanslaget, det var en trevlig och intensiv resa. Vi hann med mycket och hade det väldigt bra!

Sen har jag hunnit vara hemma på påsklov en knapp vecka och samtidigt varit förkyld, pluggat lite, suttit i solen i hammocken och mått ganska gott.

Sen var det hög tid att återvända till Uppsala - dags för flottbygge!


Malin och Linnea är redo att omvandla två block cellplast och några meter brädor till en chokladask...


...med hjälp av sågar, raspar, hammare, spik, lim och färg!


Malin och Elin agerar tyngd under limningen. Riktigt tungt arbete!


Linnea skissar. Till vår hjälp hade vi en aladdinask i miniatyr som Frida hittade på myrorna för 2kr. awsome!


Givetvis hade vi även en riktig aladdinask som inspiration :)


Målning påbörjad..


..och ännu mer målning, med hjälp av mallar och ganska mycket maskeringstejp.


Även insidan räknas. Jag fick den stora äran att raspa en pärlnougat av frigolit. Lägg märke till den lilla modelen. Den åt jag sen.


Flotten är klar! och redo för transport till startplatsen.


Vem ska åka på en aladdinask om inte aladdin? Våtdräkt, flytväst och hjälm är obligatorisk utrustning, saftey goes first. Då får man en orange krage och en maffig bringa på köpet! :D


(slående likhet!)


Med på flotten fanns även Abu, Jasmine och Anden! (bättre bilder på oss finns, men inte ännu på min hårddisk)


Aladdin snart redo för start!

(Följande tre bilder har jag lånat från Björn J:s facebook)

Aladdin närmar sig kvarnfallet...


Inget fegande här inte!


Vi klarade oss! Flotten höll genom båda fallen, trots att Anden och Abu fick sig en rejäl dusch :)


Efteråt var vi glada och någorlunda torra i håret, trots att vi tog oss ett dopp i ån innan vi gick upp på land igen.

Forsränningen var verkligen en riktig höjdare. Vilken grej! Resten av dagen ägnades åt picknick i ekonomikumparken, lite jam med spelmanslaget, och på kvällen en något kylig grill i flogsta.

Alla 100 ekipage som åker ned för kvarnfallet kan man se
här. Alladin åker vid 8.20.




att städa

Det finns olika slags smuts och skräp som är olika roligt att städa undan.

Suspekta ludd-tussar, tygslattar, fragment av cellplast, fyrisåfuktiga och jordiga skor och kläder, tomma pastasalladsmatlådor och kladdiga champagneglas i plast hör till sånt jag gillar. Det är sånt som tyder på att man haft en awsome valborg i Uppsala!