Att kuba med dom stora grabbarna, keep dreaming..

Just nu läser jag en bok, "Desiree" av Annemarie Selinko. Den handlar om Desiree som är gift med Jean Baptiste Bernadotte som blev kung av Sverige. Hon är även bekant med Napoleon Bonaparte, kejsare av frankrike, början av 1800 talet. Faktiskt är den riktigt bra! Tänkte läsa den en gång för länge sen men kom av mig, men nu har jag snart tagit mig igenom den. Jag försöker också fortfarande lösa rubiks kub, med blandad framgång.. Jag blir inte klok på den riktig än.

I alla fall... Ibland förstår man inte alls vad man får sina drömmar ifrån. Ibland förstår man det. Inatt t.ex drömde jag att jag och Napoleon Bonaparte löste rubiks kub. haha!

Skumgummiparty

Våran kära hund Manne har en viss förkärlek till kuddar och gosedjur. Han tycker helt enkelt det är helt unterbart roligt att busa med dom, döda dom, bita sönder dom och dra ut innehållet, (vilket han naturligtvis INTE får i dom allra flesta fall.) Ibland händer det dock att vi har nån gammal kudde som gått sönder, eller nån gammal toffla eller så, som vi har tänkt kasta som vi istället ger till Manne, säger varsågod och låter honom få uppleva "the moment of his life". typ.

Ikväll gav vi honom en kudde, som han med glädje gav sig på och bet sönder. Dock hade vi inte räknat med att innehållet skulle bestå av en miljard sönderklippta skumgummibitar, som spred sig över halva balkongen, fastnade på Manne och på något vänsters vis plötsligt fanns i hela lägenheten! Det blev en lördagkväll fylld av städning.

(Det skulle vi inte ha gjort)

Kubnörd?

Fredag idag och nu är det helg! Inte så stor skillnad för mig dock, eftersom jag i princip har "lördag hela veckan" nu för tiden =P Man kan ju fundera vad jag egentligen gör om dagarna; det undrar jag också ibland. Man känner sig inte så jätteproduktiv alla gånger, ibland tar det slut vettiga/nyttiga grejer att göra.. jobb kom till mig snart tack! Men i alla fall, jag tar det ofta rätt lugnt på morgonen, läser tidningen och så. Kollar datorn (tidstjuv). Går ut långpromenad med Manne. Övar lite cello och piano, hjälper till med middan, ser lite på tv och sen är det liksom kväll igen, och så har ännu en dag gått. Ganska skönt liv ändå. Ett tag...

Idag var jag i alla fall en sväng på stan, akademibokhandeln sålde böcker på lösvikt! (69kr/kg). Jag hittade bland annat en bok som heter "Allt du behöver veta". Där står det allt man behöver veta! Den tyckte jag kunde vara bra att ha =)
Och så har jag bejakat min nördiga sida, och köpt en rubiks kub på teknikmagasinet. haha! Lite inspirerad av att typ halva framnäs nu verkar kunna lösa rubiks kub... Så nu försöker jag lösa den med hjälp av svenska kubföreningens hemsida (ja, det finns en sån förening) där man använder sig av olika vridkombinationer vid namn Sune, Gustav, Matsson och Erik. Det ni! haha.. Hittills går det ganska dåligt, men man får nog träna lite. Det kan ju vara ett ganska kul partytrick att kunna=P

Vad händer annars då... Förra helgen var det NUS och det var kul! Vi hade skolkonserter för en massa lågstadiebarn, det var lite annorlunda (publiken var t.ex lite mer högljudd och spontan än vanligt) men det var roligt och gick bra, hoppas nu alla barn vill börja spela orkesterinstrument! Det var även instrumentprovning före och efter konserterna, jag hjälpte till med celloprovningen i stråkrummet det var lite speciellt men ganska kul hehe =)




haha what, sing along?!

hahaha! Idag såg jag en annons i tidningen
"Mamma Mia, Äntligen även i sing-along version!"
Altså man ska sjunga med i filmen. På bion!? "OBS! Sing-Along-versionen visas otextad med engelskt tal samt engelska sångtexter"

Altså då blir det ju nästan som en musikal på riktigt. Ibland kan man ju tänka "haha tänk om det var sådär på riktigt, att alla bara skulle börja sjunga sådär som i filmen, vad tokigt det skulle vara" Och så ska man sitta där i bio och sjunga, alla tillsammans, det blir ju nästan som musikal på riktigt (fast det är ju iof en lite annan situation än i filmen.. men ändå!)

haha! Jag tyckte det var roligt! =D Det verkar ju helknäppt och töntigt, men vem vet det kanske skulle  vara kul? Man borde nästan gå på en sing-along Mamma Mia bara för att se hur det är liksom. Undrar om man får ställa sig upp och dansa också? Det skulle ju vara skoj i såna fall. hoho! Altså jag kan bara föreställa mig, det är inte bara Meryl Streep och hela byn i filmen som sjunger, utan även en stor bio-kör sjugner med i alla låtar, hahaha!!!

Wooki

Nu har jag och Manne just varit ute på en väldigt skön "spring men det gör inget om jag går eller stannar ett tag"-tur i det härliga vädret. Vi sprang/gick förbi isbrytarna, förbi svartöstan, mot örnäset och sen hem. Har aldrig gått den vägen förut så det var som en liten upptäcktsfärd, spännande! Vi testade lite olika stigar och hamnade i en underlig skog, där någon hade ritat en massa filurer på stenarna lite här och var, som kallades Wooki. Efter en googling hittade jag en wooki blogg. Lite underligt, men vilken rolig idé ändå.

Altså, man kan bli så glad av såna saker! Att hitta små söta filurer här och var, som någon som har varit varit där och ritat eller ställt dit, lite lagom busigt sådär =) "Fult" klotter gillar jag inte alls, när folk ritar graffiti där dom inte borde, eller annan skadegörelse som leder till att någon annan får lägga pengar och tid på att ta bort.. Det är mest bara dumt. Ibland är det kanske svårt att dra en gräns vad som är ok och inte. Men lite lagom "bus" blir man oftast bara glad av, så länge det inte är någon skada skedd liksom =) För ett tag sen la jag märke till små kattsiluetter som någon hade ritat på elskåp, husgrunder osv lite här och där. Det känns nästan som en skattjakt, vart ska man hitta nästa lilla katt? Me like! Eller rondellhundar.Eller instickade lyktstolpar. Eller att framnässtatyerna plötsligt en dag bär hatt och slips;) hehe...


Pudelkär

ååååh! Jag hag just suttit och kollat på bilder på pudlar, och dom är så himla söta så man bara smälter!! =)
Min drömhund är en aprikosfärgad mellanpudel..
Kolla
dom här. Och den här. Och den här!
Jag vill ha en!!! *dreggel* =)

Jag loosade...

Jag kan ju börja med att tala om att Frida mosade mig på armbrytning igår. Herregud!! Hon är 12 år, det kan inte vara sant. Hur kan jag ha blivit så svag, eller hon så stark? Efter en hård kamp vann Frida till slut, på höger hand. Sen körde vi vänster, och då vann jag ganska lätt tre gånger. Det var också lite skumt. Jag skyller på att jag hade klippt gräset och startat våran gräsklippare typ 100 gånger samma dag. Då blir man ju trött i armen. eller hur? Det var enbart därför! =P
Visst är det så att armbrytning handlar mycket om teknik också, det är väl inte enbart styrka. Men det är rätt mycket prestige ändå =P

Jag har just varit lite wildncrazy, jag har köpt ben&jerry glass nyss, mitt i veckan! Får man göra så? naah! Och den ska jag äta nu medans jag ser Bonde söker fru, mitt favoritprogram, hehehe =)

väntar på jobbelijobb... :s

Snart börjar jag bli lite otålig, jag vill hitta ett jobb!
Det är iof fortfarande väldigt skönt med ledighet, jag mår gott och njuter av min lediga tid =) Men, snart börjar det kännas som att det inte finns så mycket vettigt kvar att göra här hemma om dagarna. Det som är mest störande är att det känns som att jag bara går och väntar på att nån ska höra av sig, Och så känns det lite "onödigt" att lägga en massa tid och kraft på att söka ännu fler jobb, om man nu skulle få ett av jobben man redan sökt... "Tack för din ansökan, vi har påbörjat urvalet och hör av oss så snabbt som möjligt!". Men så är dom jättesega på att höra av sig! Kan inte alla arbetsgivare snabba sig lite nu så jag vet om jag ska fortsätta söka en massa fler jobb eller inte :P

Frida påstår att hon har blivit stark, och vill bryta arm.. hehe.. vi får se vem som mosar vem.

liiista

1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga


1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Ja men då säger vi så då :)

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Kan du inte ladda hem lite musik åt mig?

3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Japp, blir mysigt :)

4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Hej hej!

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Kommer och hämtar strax

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Hej!

7. Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Kör är skoj.

8. Vad vill du höra mest av allt?
hmm... Nä.

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Nu har vi skadeförebyggande träning.

10. Din romantiska replik?
Går det bra att flytta repet för h-moll mässan?

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Hej Elin!

hahaha.. så knasigt det kan bli =)

Jag ska på Björn!!

heheheee... min kära syster Linda har gjort det geniala draget att komma med i kören Arctic Light. Och dom har rep på fredagkväll, då Linda skulle ha gått och sett Björn Gustavsson på Kulturens Hus. Tyvärr måste hon då skippa föreställningen, fara på körrepet, och ge biljetten till mig. Vilken förskräcklig otur. mohahahaa!! =D Så jag ska på Bjöörn, jag ska på Björn på fredag! =) =) =)Tack Linda, hihihi det ska bli kanonkul :-D

En dags jobb

Idag har jag fått jobb en dag som vikarierande telefonsvarare på pappas jobb. Så jag svarar i telefonen (vilket verkligen inte är min favoritsyssla, haha, men det är nog bra att träna sig på..) Som tur är ringer det inte så mycket. Och när det inte ringer fortsätter jag uppdatera eventkalendern som jag jobbade med drygt en vecka i augusti..

Nu fick jag slut på idéer, det får bli ett kort inlägg. Snart ska jag hem på lunch..