Bäst musik just nu

(En liten varning för musiknördigt inlägg)

En av mina favoritlåtar för tillfället är denna:
Laleh - Big City Love


Laleh är bra, har visserligen inte lyssnat jättemycket på henne, men jag hörde denna låt på radion för några dagar sen och föll pladask för just denna! Det jag gillar mest med låten är introt och mellanspelen. Så snyggt arrat med flöjt och stråk! Och vilken spännande ackordföljd. Jag har inte varit nördig nog för att planka ackord eller funktion.. Men för att vara en "poplåt" så tycker jag det är lite mer spännande ackord utöver det vanliga. I like =) Dessutom har dom fått med nån slags balkan/orientalisk känsla i introt också. Yes, I like!

En annan favoritlåt med Laleh (av dom jag har hört) är
"Call on me", den är också bra :)

Kommentarer
Postat av: orkEster

Håller med om att det var ett spännande intro, har inte lyssnat på hela låten än.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback