Palt

Idag har jag lagat palt! Det blev jättegott. Det är ju egentligen löjligt enkelt att göra. Blanda ihop riven potatis och mjöl och salt. Koka 45 minuter. Ät. Mums! (om man nu inte vill hålla på greja med fläsk i, men det skippar jag ;)
Den enda i korridoren som vågade smaka var Viktor (från Skellefte såklart). Tillsammans åt vi nästan upp allt (1½ palt kvar) och receptet var för ca 4 personer. Vilket resulterade i lagom paltkoma efteråt. Men det är najs :)

Det finns en rätt kul chat på internet där man kopplas ihop med en random främling (http://www.omegle.com). Där kan man träffa på tråkigt folk, eller väldigt intressant folk om man har tur. Ikväll chattade jag med en lustig snubbe från indien, haha! En kul grej är att man behöver ju inte vara sig själv heller.. man kan låtsas vara vem som helst och träna på sina skådespelartalanger! Så det kan jag rekommendera om man känner sig lite schizofren någon kväll  och vill göra det ännu värre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback