Nytt år

Gott nytt år!

Jag tänkte berätta lite om slutet på det gamla året och början på det nya. Det roligaste som hände alldeles just i slutet på 2009 var när jag och Frida gick mot fyrverkerierna, vi gick förbi utanför teatern för att komma så nära fyrverkeriet som möjligt. Just utanför teatern stod en det fullt med stiligt folk som verkar ha ätit finmiddag på teatern och sen hade gått ut för att beskåda fyrverkeriet. Det var ganska trångt och svårt att ta sig förbi så jag tänkte "äh, jag går genom snön nere på bryggan" (typ en halvmeter nedanför). Tyvärr upptäckte jag allt för sent att det var ganska djup snö, vilket resluterade i att jag när jag försökte gå framåt ramlade på världens fulaste sätt och tippade raklång ner i snön och blev liggande på mage, just framför ögonen på allt fint teaterfolk. hahaha! Snabbt upp och därifrån. Så fint slutade mitt 2009!

Nåväl, 2010 började betydligt bättre, kl 00.30 spelade jag på midnattsmässa i domkyrkan. Spelade arioso av Bach, sarabande bach cellosuite i g-dur, och thais meditation av massenet. Det gick bra! Att spela i kyrkor är bland det bästa som finns, det är sån underbar akustik :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback