jammiga härliga folkdansvirvlar

Idag är det måndag igen. Av någon underlig anledning som jag inte vet, har jag haft Chess låtar på hjärnan precis hela dagen! musikalen alltså. Det var kanske för länge sen jag lyssnade på den. Om man nu ändå ska ha låtar på hjärnan är det ju i och för sig bra att dom är bra :) Nu lyssnar jag på musiken, det är ju så bra alltså! lyssna här:
Tommy Körberg – Chess på svenska

I lördags var jag på folkmusikkväll! Det var folk från V-dala spelmanslag men även Stockholms studentspelmanslag (sonus) var inbjudna. Vi höll till i en scoutstuga ett par km härifrån. Det var workshop/låtutlärning först, sen knytismiddag, och sen folkmusik-jam och folkdans hela kvällen och halva natten =) Det var så himla kul!


Virvla runt till tonerna av folkmusik :)

För några veckor sedan kunde man på restaurangen på ångström köpa detta:

Sallad-skit! höhöhö.. haha

Kommentarer
Postat av: Ester

Ibland passar inte anglifieringen av språket riktigt in, då blir det skit...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback