fräsigt att va recce, recce.

Oho det händer väldigt mycket nu under recceveckorna. Jag hinner inte berätta om allt men överlag är det väldigt intensivt och superkul!! Under den gångna veckan har jag hunnit vara utklädd två gånger, ena gången på mikrogasquen (en "tränings-sittning") med filmtema (jag var en julgran.. "ha-ha.." =P hade på mig glitter, en stjärna på huvudet och piff och puff i mitt samvete. Det var det bästa jag kunde komma på.)  Sen har det varit Big Bang fest med rymdtema, då var jag någon slags rymdvarelse med folie-diadem och lysande ringar, se så fint:



Igår var det klass-olympiaden i engelska parken, en tävling mellan alla nya klasser. Och våran klass, den bästaste, ESB, vann såklart alltihop! På kvällen hade vi klassfest beståendes av en gasque (alltså en middag där man sitter vid långbord och sjunger snapsvisor och skålar och spexar osv) och därefter eftersläpp, dansgolv i tältet. Innan vi satte oss i tältet var det några tävlingar mellan våran klass och två andra klasser som hade klassfest samtidigt, och under middagen fick varje klass spela upp sina 3 spex som vi fått i uppdrag att förbereda, även dom poängsattes. Och vilka vann alltihop, jo såklart ESB! Wohooo!
REKÅ gjorde även spex för oss reccar, och det var hur bra som helst! speciellt imponerad blev jag av tjejerna i REKÅ som sjöng en flera låtar med omgjorda roliga texter, och dom sjöng så bra, i stämmor, så snyggt! Jag blev jättesugen att börja sjunga i kör igen. Eller i alla fall sjunga stämmor, kan ingen komma hit och sjunga lite stämmor med mig?

Idag har vi cyklat till SLU för första gången, där vi ska ha en av våra kurser under hösten. Utbildningen jag går, "civiningenjör i energisystem" är ju alltså via två universitet, SLU och UU, vi har några kurser på varje universitet. Där har vi gått på rundtur och även haft introduktion i kursen "introduktion i energisystem". Vi ska få fara på studiebesök på flera olika anläggningar med anknytning till "energisystem", det ska bli riktigt kul faktiskt! Sen har jag varit och handlat kurslitteratur, matteböcker, Calculus och Linjär algebra. Det gick på 1130kr, inte så billigt. Man kan ju köpa begagnat och det har jag nog tänkt göra senare, men det var skönt att slippa koncentrera sig på att hitta begagnade böcker just nu.

Under alla tältsläpp och partyn är det en speciell koreograferad dans som brukar återkomma under kvällen, som REKÅ lärt ut till oss. Den är jättekul! :D Så dagens låt-tips blir alltså denna, eller om du vill se dansen när REKÅ gör den så finns den här!

Så det får vara allt för nu. Jag har börjat få lite ont i halsen och hoppas verkligen INTE att jag är på väg att bli sjuk, det vore typiskt olämpligt. Därför valde jag att stanna hemma ikväll och dricka ingefärste och uppdatera bloggen och så. Och sova tidigt ska jag göra. Hej hopp!




Kommentarer
Postat av: linda

Jag kan komma och sjunga stämmor med dig:D Vet du att jag ska se Muse den 24 okt i hovet! fast vi ska till sthlm samtidigt med arctic light så jag kommer inte att våld-gästa dig;)

2009-09-02 @ 20:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback