Om du ska lita på nånting, lita på gauss algoritmen

Nu har min blogg tyvärr blivit lite lidande den senaste tiden.. Så kanske blir det här ett mastodont inlägg, läs den som ids =P Jag hade tänkt uppdatera för en vecka sedan och skriva om förra helgen, då det var filmmusik-konsert med Akademiska Kapellet, och höst-bal efter det =) Så hade jag tänkt skriva om lördagen då det var Slekt-fest på SLU, alltså en sittning för veterinärerna, ultunesarna (de andra på SLU), och teknologerna som studerar delvis vid SLU. En riktigt trevlig kväll! Här är några bilder från slekt-festen:


Sen hade jag också tänkte skriva om första tentan vi hade i onsdags, i basmatte. Det känndes faktiskt helt ok! Det var några grejer jag missade tror jag, men känner mig nöjd ändå, skönt. Vi får tillbaka den på torsdag, så då får jag se hur det gick, men ska inte ta ut nåt i förskott. På kvällen var våran första tentafest, det var REKÅ som ordnade den, grymt skoj! Vi hade förfest hos Klara i klassen, med grillning av diverse anteckningar och kombinatorikpapper. Det känndes bra.



Sen var det ingen rast och ingen ro, för det var bara att sätta igång med plugget inför nästa tenta i "linjär algebra och geometri", som vi hade idag. Den kursen tycker jag var svårare, det var en massa nya grejer i slutet av kursen som inte alls har hunnit sjunka in. Det hann det tyvärr inte göra till idag heller, men förhoppningsvis blir det godkänd tenta i alla fall, hoppas! Helgen har alltså bestått av mest en massa plugg, plugg, plugg. I fredags blev det dock taco-middag med ES1:orna Elin, Therese och Björn, mmm vad gott!


I lördags var det "ESB-mys" hos Herman, var inte så jättemånga där eftersom de flesta hade plugg-panik, men det var väldigt trevligt ändå! Vi spelade en version av alfapet jag aldrig testat förut, som totalt äger det vanliga! Man använder samma bokstäver men har ingen spelplan, utan alla tar 7 bokstäver var och ska så snabbt som möjligt lägga dom till ord (som sitter ihop, som ett korsord). När någon är klar måste alla ta 7 bokstäver till som man ska bygga på sitt eget korsord, och så fortsätter det så tills bokstäverna är slut. Den som först lyckas lägga ut alla bokstäver får 0 poäng, de andra får poäng för de bokstäver man inte lyckats lägga ut, och den som har minst poäng när man har spelat alla omgångar vinner. Det blir lite mer action än vanliga alfapet. Så sjukt kul!

Och just det, igår var Piteå-stråkkvartetten här i Uppsala och spelade på en master-class på musicum. Jag var och lyssnade en sväng och han träffa dom lite snabbt, det var kul! Dom spelade fint =) Lite "skumt" på ett sätt att se dom här i Uppsala, det blir lite "shit, mitt gamla liv möter mitt nya liv!". Men det känns positivt att bli påmind om eftersom jag fortfarande lever samma liv, trots att en hel del ändrades när jag flyttade hit till en ny stad.. hehe. Jag trivs väldigt bra här men visst saknar jag Piteå och Luleå ibland =)

Nu sitter jag här och njuter av ledigheten efter tentorna, innan nästa period drar igång. Man är rätt slut i skallen efter att ha suttit fullt koncentrerad i 5 timmar idag. Det känns helt fantastiskt att bara kunna sitta och slösurfa, fastna på facebook eller youtube utan att ha dåligt samvete och känna att man borde göra nåt annat! Imorgon är det sovmorgon dessutom, börjar efter lunch. Naaajs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback