shopping yeah!

Idag har jag haft några timmars high quality egentid i form av en lyxig shoppingrunda med mig själv=) Jag har köpt några grejer jag behövde (typ en antennsladd, kollegieblock, mat) och några jag "behövde" (läs ville ha).
En gardinstång stod med på handlarlistan, därför begav jag mig till Ikea, där jag såklart handlade lite mer grejer än enbart en gardinstång.. Dock gick jag igenom hela varuhuset på under en timme, så det var väl inte värst ändå =P Det stördaste av allt var priset på gardinstången. Vad kostade den? Jo 12 kr! Hur kan en gardinstång kosta 12kr? Jag förstår inte. Men jag ska då inte klaga:) Sen unnade jag mig nya sängkläder, som jag sett förut och suktat efter sen dess. Det var bland de finaste jag har sett! De matchar mitt rum, de matchar min blogg, de matchar mig! Ganska så dyra var dom, satinlakan, men jag kommer sova så gott varje natt jag sover i dessa lakan. Det fick det vara värt! (och speciellt när gardinstången var såå billig. Å nej, Ikea har lyckats hjärntvätta mig!)

Lyx!

Jag har ätit på subway, mmm, och tagit efterrätt på Ikea i form av en pizzaslice, mjukglass och kaffe. På ett sätt var det en lite underlig känsla att vara på Ikea igen, var ju där med familjen just när jag flyttat hit. Det var inte så himla länge sen jag var där och köpte grejer till nya rummet trots allt. Då kännde jag knappt en enda människa i stan. Den nyfikna förväntansfulla känslan blev jag påmind om åter igen när jag gick genom den "snitslade banan" genom varuhuset som ser ut ungefär likadan som den såg ut då. Det var så nyss, men samtidigt så oändligt länge sedan, så mycket har hänt sen dess! Lite svårt att förklara :P

Nåväl nu är det dags att sätta sig ner och nöta matte ett tag. Känns som jag ligger 100 år efter igen, suck! Men jag är på bra humör, det måste vara någon slags primitiv överlevnads-instinkt som blir tillfredsställd när man får shoppa och samla saker till sitt bo, haha.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback