Gardiner

ha ha ha! Okej. Gardinstången var för kort! Nåt man borde tänkt på innan kanske, hur brett fönster har man? Å nej, har jag nu betalat 12 kr i onödan? faktiskt, nej! Det fanns en gardinstång i rummet när jag kom, men tyvärr passade den inte på fästena på väggen, som verkar vara till en rullgardin eller nåt. Det ledde till en uppfinninsrik provisorisk, men ur säkerhetssynpunkt inte helt optimal, upphängning av gardinerna. Tanken var nu att skaffa en säkrare konstruktion så jag vågar hänga upp minna ljuslyktor och discokulor i gardinstången utan att riskera att den ramlar ner och tänder eld på huset. Och det har jag nu lyckats med i alla fall, eftersom det följde med fästen till den nya gardinstången, och på dom kunde jag hänga på den gamla gardinstången. Det blev kanske inte svinsnyggt, men det duger så bra. Tjohopp tjohej, ljuslyktor och discokulor!

Sådär, nu vet ni allt om mina gardiner.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad härligt att lite köphysteri kan gör en människa go å glad, eller hur! Roligt att höra och att gardinstångstraumat ändå löste sig nöjaktigt.

2009-10-05 @ 23:52:25
Postat av: Elina

Haha, bra att det gick att fixa iaf ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback